27 października 2025
BohaterON w naszej szkole
BohaterON w naszej szkole – czyli serca, kokardki i bohaterki z krwi i kości!
W tym roku nasza szkoła wzięła udział w ogólnopolskim projekcie „BohaterON – włącz historię!”, a koordynatorami działań byli nauczyciele, którzy potrafią połączyć historię z humorem, kreatywność z edukacją i entuzjazm z organizacją (czyli my). W działania zaangażowała się cała społeczność szkolna – od najmłodszych po najstarszych uczniów, a nawet tych, którzy zazwyczaj wolą „obserwować z boku” (tym razem też się wciągnęli!). W ruch poszły nożyczki, kolorowe wstążki i tony kartonu – wszystko po to, by stworzyć girlandę serc z imionami i pseudonimami bohaterek Powstania Warszawskiego. Niektórzy uczniowie wybierali swoje postaci z uwagi na odwagę, inni – za poczucie humoru, dystans czy nieugięty charakter.
Efekt? Kolorowy łańcuch wdzięczności i pamięci, który zawisł w szkolnym korytarzu, dodając mu wyjątkowego klimatu.
Nie zabrakło również gazetki informacyjnej, pełnej ciekawostek o kobietach powstania – tych znanych i tych, które historia przez lata pomijała. Uczniowie mieli okazję poznać ich twarze, historie, a nawet słynne cytaty.
Pojawiły się też muzyczne pocztówki – wyjątkowe utwory stworzone specjalnie z myślą o uczczeniu Powstania Warszawskiego: Organek – „Fotograf Brok” oraz Sorry Boys – „Moje serce w Warszawie”. Obie piosenki wybrzmiały na szkolnych korytarzach, tworząc poruszający, ale i refleksyjny klimat.
Artystyczna dusza naszej szkoły, niezwykle uzdolniona uczennica Zuzanna Pawela przygotowała realistyczną grafikę powstanki w skali 1:1, która wzbudziła zachwyt (i lekkie zaskoczenie, gdy ktoś z daleka pomylił ją z prawdziwą osobą!).
Nie zabrakło też edukacyjnej strony projektu – nauczyciele przeprowadzili scenariusze zajęć BohaterON, podczas których rozmawialiśmy o odwadze, sile, empatii i o tym, że bohaterstwo ma wiele twarzy – czasem tej z karabinem, a czasem z bandażem w dłoni.
Cały projekt był dla nas wartościowym i twórczym doświadczeniem, które pozwoliło nam nie tylko pogłębić wiedzę o historii, ale przede wszystkim zrozumieć, że bohaterstwo to nie tylko wielkie czyny – to też codzienne decyzje, by być dobrym, empatycznym i wiernym swoim wartościom. To był czas pełen serca, refleksji i kreatywności – czyli dokładnie taki, jaki lubimy najbardziej!
W tym roku nasza szkoła wzięła udział w ogólnopolskim projekcie „BohaterON – włącz historię!”, a koordynatorami działań byli nauczyciele, którzy potrafią połączyć historię z humorem, kreatywność z edukacją i entuzjazm z organizacją (czyli my). W działania zaangażowała się cała społeczność szkolna – od najmłodszych po najstarszych uczniów, a nawet tych, którzy zazwyczaj wolą „obserwować z boku” (tym razem też się wciągnęli!). W ruch poszły nożyczki, kolorowe wstążki i tony kartonu – wszystko po to, by stworzyć girlandę serc z imionami i pseudonimami bohaterek Powstania Warszawskiego. Niektórzy uczniowie wybierali swoje postaci z uwagi na odwagę, inni – za poczucie humoru, dystans czy nieugięty charakter.
Efekt? Kolorowy łańcuch wdzięczności i pamięci, który zawisł w szkolnym korytarzu, dodając mu wyjątkowego klimatu.
Nie zabrakło również gazetki informacyjnej, pełnej ciekawostek o kobietach powstania – tych znanych i tych, które historia przez lata pomijała. Uczniowie mieli okazję poznać ich twarze, historie, a nawet słynne cytaty.
Pojawiły się też muzyczne pocztówki – wyjątkowe utwory stworzone specjalnie z myślą o uczczeniu Powstania Warszawskiego: Organek – „Fotograf Brok” oraz Sorry Boys – „Moje serce w Warszawie”. Obie piosenki wybrzmiały na szkolnych korytarzach, tworząc poruszający, ale i refleksyjny klimat.
Artystyczna dusza naszej szkoły, niezwykle uzdolniona uczennica Zuzanna Pawela przygotowała realistyczną grafikę powstanki w skali 1:1, która wzbudziła zachwyt (i lekkie zaskoczenie, gdy ktoś z daleka pomylił ją z prawdziwą osobą!).
Nie zabrakło też edukacyjnej strony projektu – nauczyciele przeprowadzili scenariusze zajęć BohaterON, podczas których rozmawialiśmy o odwadze, sile, empatii i o tym, że bohaterstwo ma wiele twarzy – czasem tej z karabinem, a czasem z bandażem w dłoni.
Cały projekt był dla nas wartościowym i twórczym doświadczeniem, które pozwoliło nam nie tylko pogłębić wiedzę o historii, ale przede wszystkim zrozumieć, że bohaterstwo to nie tylko wielkie czyny – to też codzienne decyzje, by być dobrym, empatycznym i wiernym swoim wartościom. To był czas pełen serca, refleksji i kreatywności – czyli dokładnie taki, jaki lubimy najbardziej!
















