11 listopada 2022
Zasady i cele MBG:
Zasady ogólne
- W konkursie biorą udział ósme klasy szkół podstawowych oraz klasy pierwsze liceów lub techników.
- Udział w konkursie w danym roku szkolnym (kolejnej edycji) zgłaszany jest jesienią za zgodą całej klasy, nauczyciela matematyki i dyrektora szkoły.
- Eliminacje wstępne odbywają się na przełomie grudnia i stycznia, a termin finału konkursu przewidziany jest na marzec.
- Zespoły klasowe, biorące udział w finale konkursu, otrzymują do rozwiązania zadania o różnym stopniu trudności, zróżnicowane pod względem zakresu materiału teoretycznego jaki potrzebny jest do ich rozwiązania.
- Stopień trudności i liczba zadań konkursowych zależą od kategorii wiekowej uczestników (10 zadań dla klas ósmych klas szkół podstawowych i 10 + 3 zadań dla klas pierwszych liceów lub techników).
- Pierwsze zadanie podane jest w języku obcym (angielski, niemiecki, francuski, włoski lub hiszpański). Należy je przetłumaczyć, rozwiązać, a następnie podać rozwiązanie w wybranym języku obcym. Rozwiązanie to musi zawierać co najmniej 30 wyrazów.
- W rozwiązywaniu zadań konkursowych uczestniczy cała klasa (np: pracując w odpowiednio dobranych grupach). Czas na rozwiązanie zadań wynosi 90 minut.
- Oceniana jest również szata graficzna przedstawionych rozwiązań.
- Uczniowie mogą wykorzystywać słowniki językowe, przybory geometryczne, nożyczki, kredki i flamastry.
- Podczas zawodów finałowych nadzór nad klasami-uczestnikami konkursu sprawują wyłącznie nauczyciele, którzy nie uczą matematyki ani języków obcych w danej szkole.
- Finał w danej szkole odbywa się w obecności przedstawiciela Regionalnego Komitetu Konkursu lub przedstawiciela nadzoru pedagogicznego.
Cele ogólne:
- zainteresowanie uczniów matematyką,
- podniesienie poziomu pracy w grupach,
- zwiększenie stopnia zaangażowania wszystkich uczestników grup w realizacji wspólnie ustalonego celu,
- podniesienie własnej inicjatywy i rozwijanie twórczej aktywności uczniów,,
- kształtowanie umiejętności pracy w grupach,
- podniesienie stopnia opanowania języków obcych.