10 września 2024

Przedmiotowe Zasady Oceniania

Wymagania obowiązujące na lekcjach religii

Rok szkolny 2024/2025

Według podręczników Wyd. Święty Wojciech, zgodny z programem nauczania nr: 

1 kl. AZ-31-01/18-PO-4/20, 2 kl. AZ-32-01/18-PO-6/21, 3 kl. AZ-33-01/18-PO-11/22, 4 kl. AZ-34-01/18-PO-18/23

Od pocżatku roku szkolnego 2024/2025 ocena końcowa z religi nie jest uwzględniana do średniej ze wszystkich przedmiotów.

OGÓLNE KRYTERIA OCENIANIA na poszczególne oceny:

  • Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który nie opanował wiadomości i umiejętności określonych w minimum programowym nauczania religii w danej klasie, a braki w wiadomościach uniemożliwiają dalsze zdobywanie wiedzy z tego przedmiotu, oraz nie jest w stanie rozwiązać (wykonać) zadań o niewielkim (elementarnym) stopniu trudności.

  • Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który spełnia wymagania konieczne, tzn. rozwiązuje (wykonuje) zadania teoretyczne lub praktyczne o średnim stopniu trudności; ma braki w opanowaniu minimum programowego, ale braki te nie przekreślają możliwości uzyskania przez ucznia podstawowej wiedzy z religii w ciągu dalszej nauki.

  • Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który spełnia wymagania podstawowe, tzn. opanował wiadomości i umiejętności określone programem nauczania w danej klasie na poziomie nie przekraczającym wymagań zawartych w minimum programowym, oraz rozwiązuje (wykonuje) typowe zadania teoretyczne lub praktyczne o średnim stopniu trudności.

  • Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który spełnia wymagania rozszerzające, tzn. nie opanował w pełni wiadomości określonych programem nauczania w danej klasie, ale opanował je na poziomie przekraczającym wymagania zawarte w minimum programowym oraz poprawnie stosuje wiadomości, rozwiązuje (wykonuje) samodzielnie typowe zadania teoretyczne lub praktyczne.

  • Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który spełnia wymagania dopełniające: opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określonych programem nauczania przedmiotu w danej klasie oraz sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami, rozwiązuje samodzielnie problemy teoretyczne i praktyczne ujęte programem nauczania, potrafi zastosować posiadaną wiedzę do rozwiązywania zadań i problemów w nowych sytuacjach.

  • Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który posiadł wiedzę i umiejętności przewidziane program nauczania religii w danej klasie, samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia oraz biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych lub praktycznych z programu nauczania danej klasy, proponuje rozwiązania nietypowe, rozwiązuje także zadania wykraczające poza program nauczania tej klasy, lub osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, kwalifikując się do finałów na szczeblu wojewódzkim/diecezjalnym albo krajowym lub posiada inne porównywalne osiągnięcia.

FORMY SPRAWDZANIA WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI UCZNIÓW:

1. Formy ustne:

  • Samodzielne lub też w grupie przygotowanie i przedstawienie określonych zadań w różnych formach.

2. Formy pisemne:

  • sprawdziany - po przerobieniu wskazanej przez nauczyciela partii materiału;
  • kartkówki, wypracowania, quizy, krzyżówki i inne pisemne zadania pozwalające na bieżące sprawdzanie wiedzy uczniów.

3. Formy sprawnościowe:

  • umiejętność posługiwania się Pismem Świętym, Katechizmem Kościoła Katolickiego innymi źródłami (praca z tekstem, poszukiwanie źródeł).

4. Aktywność na lekcjach religii, udział w konkursach i olimpiadach teologicznych oraz zaangażowanie w przygotowaniu szkolnych rekolekcji wielkopostnych i uroczystości szkolnych/międzyszkolnych o charakterze religijnym i patriotycznym przewidzianych w planie wychowawczym szkoły.

POPRAWIANIE OCEN

Uczniowi przysługuje prawo do poprawienia oceny z religii na wyższy stopień. Możliwość taka dokonuje się na warunkach określonych w wewnątrzszkolnych zasadach oceniania uczniów (WSO) obowiązujących w naszej szkole.

Logo LO
       
Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.