3 grudnia 2018
Tutoring
Tutoring w Liceum Ogólnokształcącym im. Powstańców Wielkopolskich w Tarnowie Podgórnym
1. Cel tutoringu
Celem tutoringu jest rozwinięcie potencjału uczniów zarówno w sferze naukowej jak i osobistej.
2. Założenia tutoringu
- Spotkania nauczyciela – tutora z uczniem mają charakter indywidualny i nie są zajęciami dodatkowymi zdanego przedmiotu. Spotkania tutorskie nie muszą być związane z konkretnymi przedmiotami szkolnymi.
- Tutor pomaga uczniowi wyznaczyć cel działań, zgodny z zainteresowaniami i predyspozycjami ucznia, tak bydziałania te wzbogacały ucznia, rozwijały jego wiedzę, umiejętności i kształtowały system wartości.
3. Ogólne założenia tutoringu
- Uczeń w formie pisemnej formułuje chęć uczestnictwa w tutoringu, określa swoje oczekiwania i potrzeby.
- Uczeń podaje nazwisko tutora ewentualnie tutorów ( max 3) z którym chciałby współpracować. Wybór trzech tutorów zwiększ szanse na uczestnictwo w programie.
- Na pierwszymspotkaniu tutor zaznajama ucznia z założeniami programu i wspólnie opracowuja kontrakt tutorski.
- Podczas spotkania, po uzyskaniu akceptacji ucznia, tutor wspólnie z podopiecznym ustalają cele
- rozwojowe i planują działania.
- Uczeń realizuje plan działań.
- Tutor monitoruje działania ucznia.
- Uczeń wspólnie z tutorem dokonują ewaluacji działań.
4. Zasady tutoringu w szkole
- Uczeń ma prawo zaproponować nazwisko tutora, z którym chciałby odbywać spotkania (zainteresowania tutorów oraz krótka informacja o nich znajduje się na stronie internetowej szkoły). Tutorzy po zapoznaniu się z oczekiwaniami i propozycjami uczniów dobierają pary: tutor - uczeń. Uczniowie dobrowolnie decydują się na spotkania tutorskie i podjęcie, realizację oraz ewaluację działań.
- Spotkania tutorskie odbywają się raz na 2 tygodnie w wymiarze 45 minut. Jeśli jest to konieczne, mogą odbywać się rzadziej, ale w proporcjonalnie wydłużonym czasie. Cykl tutorski składa się z 8 spotkań. Po zakończeniu jednego cyklu, istnieje możliwość podjęcia kolejnego tutoringu.