Przedmiotowe Zasady Oceniania
I. Zasady oceniania:
- Na każdą lekcje matematyki masz obowiązek przynosić zeszyt, podręcznik, kalkulator, przybory geometryczne.
- Masz prawo zgłosić trzy razy w semestrze nieprzygotowanie do zajęć, (nie dotyczy to zapowiedzianych prac klasowych, semestralnych). Wyjątek stanowi dłuższa choroba, pobyt w szpitalu (powyżej 2 tygodni).
- Nieprzygotowanie się do lekcji to: brak zeszytu, brak pracy domowej (praca domowa bez rozwiązania, same odpowiedzi) lub jej znacznej części, brak pomocy potrzebnych do lekcji.
- Po wykorzystaniu określonego powyżej limitu otrzymujesz za każdy brak ocenę niedostateczną.
- Aktywność na lekcji może zostać oceniona na „+ ”. Trzy „+” dają ocenę bardzo dobrą.
- Jeśli nie pracujesz samodzielnie podczas prac pisemnych (korzystasz z telefonu, zamieniłeś grupy) lub na początku lekcji nie zgłosiłeś braku pracy domowej, otrzymuje ocenę niedostateczną.
- Prace klasowe, sprawdziany, kartkówki są obowiązkowe.
- Jeśli nie zaliczyłeś pierwszego semestru, zobowiązany jesteś do jego poprawy w czasie wyznaczonym przez nauczyciela. Ocenę z zaliczenia wstawiam bez wagi w drugim semestrze i wówczas wystawiając ocenę końcoworoczną liczę średnią arytmetyczną ze średniej ważonej z drugiego semestru a za pierwszego 1,8.
II. Informacja o ocenach i terminach oraz sposobach i terminach poprawiania ocen:
- Prace klasowe/sprawdziany są zapowiedziane, z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem (zapis w dzienniku elektronicznym) i podany jest zakres wiedzy.
- Kartkówki obejmujące materiał z 3 ostatnich lekcji, nie muszą być zapowiedziane.
- Zapowiedziane kartkówki /sprawdziany musisz napisać.
- Jeśli nie pisałeś razem z klasą pracy klasowej w wyznaczonym terminie, powinieneś w ciągu tygodnia od swego powrotu do szkoły uzgodnić z nauczycielem nowy termin (nauczyciel wyznacza termin) i przystąpić do napisania pracy.
- Jeśli byłeś nieobecny na sprawdzianie/kartkówce, masz obowiązek napisać sprawdzian /kartkówkę wraz z uczniami piszącymi poprawę. Jeśli tego nie zrobiłeś w wyznaczonym terminie piszesz na dowolnej lekcji wyznaczonej przez nauczyciela.
- Zastrzegam sobie prawo do wymagania od Ciebie złożenia w wyznaczonym miejscu, na czas trwania pracy pisemnej, wszelkich urządzeń elektronicznych, w szczególności telefonów komórkowych.
- Możesz poprawić każdą ocenę z pracy klasowej/sprawdzianu. Na każdą pracę pisemną przypada tylko jeden ustalony wspólnie z klasą termin poprawy. Jeśli uczeń nie pojawił się na poprawie w wyznaczonym terminie traci szansę.
- Na koniec semestru nie ma możliwości poprawiania ocen ze sprawdzianów, których termin poprawy już minął.
III. Formy oceniania wiadomości i umiejętności ucznia:
|
|
IV. Kryteria ocen i ocenianie sumujące:
a) Ocena końcoworoczna roku jest średnią arytmetyczną ze średnich ważonych semestru I i II.
Zagrożenie oceną niedostateczną wystawiane jest do średniej 2,2
b) Uczniowie, którzy otrzymali ocenę niedostateczną lub byli nieklasyfikowani w I okresie nauki, powinni do końca marca zdać wyznaczony przez nauczyciela materiał w formie pisemnej lub ustnej. Tylko pozytywną ocenę, potwierdzającą zdanie I okresu, wpisuje się do dziennika w rubryce ocen II okresu (bez wagi) . W przypadku niezaliczenia I okresu w wyznaczonym terminie uczeń powinien osiągnąć przynajmniej dostateczne wyniki w II okresie, by otrzymać pozytywną ocenę końcoworoczną.
c) Wszystkie prace klasowe i sprawdziany oceniane punktowo są przeliczane na oceny
wg następującej zasady:
d) Formy prac podlegające ocenie i ich waga:
Formy prac |
Waga |
e) Progi wymagane na poszczególne oceny końcoworoczne i semestralne :
Ocena |
Średnia |
V. Zasady udostępniania do wglądu uczniom i ich rodzicom/ opiekunom prawnym/ sprawdzonych i ocenionych pisemnych prac kontrolnych.
- Wszystkie prace pisemne są przechowywane przez nauczyciela do końca roku szkolnego i na prośbę rodziców udostępniane.
- Wszystkie prace pisemne można zobaczyć podczas zebrań lub po indywidualnym umówieniu się z nauczycielem.
VI. Dostosowanie Przedmiotowego Systemu Oceniania z matematyki do możliwości uczniów ze specjalnymi wymaganiami edukacyjnymi
Nauczyciel dostosowuje wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia posiadającego opinie PPP o specyficznych trudnościach w uczeniu się. Obniżenie wymagań nie może zejść poniżej podstawy programowej.