Przedmiotowe Zasady Oceniania
I. Zasady oceniania:
-
Na każdą lekcje matematyki uczeń przynosi zeszyt, podręcznik, zbiór zadań/arkusze maturalne, kalkulator, przybory geometryczne, papier A4 w kratkę na prace klasowe.
- Uczeń ma prawo zgłosić trzy (rozszerzenie pięć )razy w semestrze nieprzygotowanie do zajęć, wynikające z choroby, sytuacji losowych itp. (nie dotyczy to zapowiedzianych prac klasowych, semestralnych). Wyjątek stanowi dłuższa choroba, pobyt w szpitalu (powyżej tygodnia).
Przez nieprzygotowanie się do lekcji rozumiemy: brak zeszytu, brak pracy domowej (praca domowa bez rozwiązania, same odpowiedzi) lub jej znacznej części, brak pomocy potrzebnych do lekcji. - Po wykorzystaniu określonego powyżej limitu uczeń otrzymuje za każdy brak ocenę niedostateczną.
- Aktywność na lekcji może zostać oceniona na „+ ”. Trzy „+” dają ocenę bardzo dobrą.
- Uczeń, który nie pracuje samodzielnie podczas prac pisemnych (korzysta z telefonu, zmienił grupy) lub na początku lekcji nie zgłosi braku pracy domowej, otrzymuje ocenę niedostateczną.
- Prace klasowe, sprawdziany, kartkówki są obowiązkowe.
- Uczeń, który nie zaliczył pierwszego semestru, zobowiązany jest do jego poprawy w czasie wyznaczonym przez nauczyciela. Ocenę z zaliczenia wstawiamy bez wagi w drugim semestrze i wówczas wystawiając ocenę końcoworoczną bierzemy średnią arytmetyczną ze średniej ważonej z drugiego semestru a za pierwszy semestr liczmy 1,8.
II. Informacja o ocenach i terminach oraz sposobach i terminach poprawiania ocen:
-
Na każdą lekcje matematyki uczeń przynosi zeszyt, podręcznik, zbiór zadań/arkusze maturalne, kalkulator, przybory geometryczne, papier A4 w kratkę na prace klasowe.
- Uczeń ma prawo zgłosić trzy (rozszerzenie pięć )razy w semestrze nieprzygotowanie do zajęć, wynikające z choroby, sytuacji losowych itp. (nie dotyczy to zapowiedzianych prac klasowych, semestralnych). Wyjątek stanowi dłuższa choroba, pobyt w szpitalu (powyżej tygodnia).
- Przez nieprzygotowanie się do lekcji rozumiemy: brak zeszytu, brak pracy domowej (praca domowa bez rozwiązania, same odpowiedzi) lub jej znacznej części, brak pomocy potrzebnych do lekcji.
- Po wykorzystaniu określonego powyżej limitu uczeń otrzymuje za każdy brak ocenę niedostateczną.
- Aktywność na lekcji może zostać oceniona na „+ ”. Trzy „+” dają ocenę bardzo dobrą.
- Uczeń, który nie pracuje samodzielnie podczas prac pisemnych (korzysta z telefonu, zmienił grupy) lub na początku lekcji nie zgłosi braku pracy domowej, otrzymuje ocenę niedostateczną.
- Prace klasowe, sprawdziany, kartkówki są obowiązkowe.
- Uczeń, który nie zaliczył pierwszego semestru, zobowiązany jest do jego poprawy w czasie wyznaczonym przez nauczyciela. Ocenę z zaliczenia wstawiamy bez wagi w drugim semestrze i wówczas wystawiając ocenę końcoworoczną bierzemy średnią arytmetyczną ze średniej ważonej z drugiego semestru a za pierwszy semestr liczmy 1,8.
III. Formy oceniania wiadomości i umiejętności ucznia:
|
|
IV. Kryteria ocen i ocenianie sumujące:
a) Ocena końcoworoczna roku jest średnią arytmetyczną ze średnich ważonych semestru I i II.
Zagrożenie oceną niedostateczną wystawiane jest do średniej 2,0
Uczniowie, którzy otrzymali ocenę niedostateczną lub byli nieklasyfikowani w I okresie nauki, powinni do końca marca zdać wyznaczony przez nauczyciela materiał w formie pisemnej lub ustnej. Tylko pozytywną ocenę, potwierdzającą zdanie I okresu, wpisuje się do dziennika w rubryce ocen II okresu (bez wagi) . W przypadku niezaliczenia I okresu w wyznaczonym terminie uczeń powinien osiągnąć przynajmniej dostateczne wyniki w II okresie, by otrzymać pozytywną ocenę końcoworoczną.
b) Wszystkie prace klasowe i sprawdziany oceniane punktowo są przeliczane na oceny wg następującej zasady:
e) Formy prac podlegające ocenie i ich waga:
Formy prac |
Waga |
f) Progi wymagane na poszczególne oceny końcoworoczne i semestralne :
Ocena |
Średnia |
V. Zasady udostępniania do wglądu uczniom i ich rodzicom/ opiekunom prawnym/ sprawdzonych i ocenionych pisemnych prac kontrolnych.
- Wszystkie prace pisemne są przechowywane przez nauczyciela do końca roku szkolnego i na prośbę rodziców udostępniane.
- Wszystkie prace pisemne można zobaczyć podczas zebrań lub po indywidualnym umówieniu się z nauczycielem.
VI. Dostosowanie Przedmiotowego Systemu Oceniania z matematyki do możliwości uczniów ze specjalnymi wymaganiami edukacyjnymi
Nauczyciel dostosowuje wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia posiadającego opinie PPP o specyficznych trudnościach w uczeniu się. Obniżenie wymagań nie może zejść poniżej podstawy programowej.