Przedmiotowe Zasady Oceniania
Rok szkolny 2024/2025
1. Na lekcji języka niemieckiego obowiązują:
- podręcznik z ćwiczeniami
- zeszyt przedmiotowy
3. Uczeń otrzymuje oceny cząstkowe w semestrze za:
- kartkówki z ostatnich trzech lekcji (nie muszą być zapowiedziane)
- prace klasowe z większej partii materiału (zapowiedziane z tygodniowym wyprzedzeniem)
- odpowiedź ustną
- pracę na lekcjach
- brak zadania lub brak zeszytu, jeśli było zadanie domowe
- brak ćwiczeń, jeśli było w nich zadanie domowe
- za pracę na lekcjach uczeń otrzymuje „+“, trzy „+“ dają ocenę bardzo dobrą
- uczeń otrzymuje „-” za:
- brak pracy na lekcji i niewykonywanie poleceń nauczyciela
- nieprawidłowe odpowiedzi na lekcji z zakresu przerobionego materiału. Trzy „-” dają ocenę niedostateczną.
SYSTEM ŚREDNIEJ WAŻONEJ NA LEKCJACH JĘZYKA NIEMIECKIEGO
1. Tabela przyporządkowania wagi poszczególnym formom aktywności ucznia:
Forma aktywności |
waga |
Praca klasowa |
6 |
3. Uwagi:
- W semestrze możesz poprawić dwie oceny w terminie ustalonym razem z nauczycielem. Do średniej ważonej liczą się wszystkie oceny.
4. Ocena na zakończenie roku jest średnią arytmetyczną ze średnich ważonych semestru I i II.
5. Progi wymagane na poszczególne oceny:
Ocena |
Średnia |
Wymagania na poszczególne oceny
Ocena niedostateczna
Mówienie: • uczeń nie potrafi przeprowadzić rozmowy z pomocą nauczyciela.Rozumienie ze słuchu: · uczeń nie rozumie tekstów w zakresie poniżej 40%.
Czytanie: • uczeń nie rozumie ogólnego sensu czytanego tekstu, uczeń nie umie wyszukać w tekście żądanej informacji.
Pisanie: · uczeń nie potrafi sformułować komunikatywnej wypowiedzi pisemnej.
Gramatyka i leksyka: • uczeń popełnia bardzo liczne błędy gramatyczne, leksykalne i ortograficzne, uniemożliwiające komunikację językową, • uczeń ma braki w wiadomościach i umiejętnościach.
Ocena dopuszczająca
Mówienie: • uczeń potrafi nawiązać prosty dialog, uczeń potrafi zrekonstruować prosty tekst.Rozumienie ze słuchu: · uczeń rozumie teksty w zakresie 40%. – 56%.
Czytanie: • uczeń rozumie ogólny sens czytanego tekstu, zadania do tekstu potrafi wykonać w zakresie 40% -56%.
Pisanie: · uczeń potrafi skomponować prostą, w większości zrozumiałą wypowiedź pisemną.
Gramatyka i leksyka:• uczeń popełnia liczne błędy gramatyczne, leksykalne i ortograficzne, które utrudniają komunikację.
Ocena dostateczna
Mówienie: • uczeń potrafi nawiązać i podtrzymać prostą rozmowę, uczeń potrafi sformułować prostą wypowiedź na określony temat.Rozumienie ze słuchu: · uczeń rozumie teksty w zakresie 56%. – 74%.
Czytanie: · uczeń rozumie tekst w stopniu umożliwiającym rozwiązanie zadań w zakresie 56% – 74%.
Pisanie:· Uczeń potrafi sformułować zrozumiałą wypowiedź pisemną.
Gramatyka i leksyka: • uczeń popełnia liczne błędy gramatyczne, leksykalne i ortograficzne, które utrudniają komunikację.
Ocena dobra
Mówienie: · uczeń potrafi przeprowadzić dialog i sformułować bardziej złożoną i urozmaiconą leksykalnie wypowiedź.Rozumienie ze słuchu: uczeń rozumie teksty w zakresie 74% -89%.
Czytanie: · uczeń rozumie tekst w stopniu umożliwiającym rozwiązanie zadań w zakresie 74% -89%.
Pisanie: · Uczeń potrafi sformułować logiczną i spójną wypowiedź pisemną.
Gramatyka i leksyka: uczeń popełnia nieliczne błędy gramatyczne, leksykalne i ortograficzne, które nie utrudniają komunikacji.
Ocena bardzo dobra
Mówienie: • uczeń potrafi swobodnie podejmować różne role w procesie komunikacji, formułuje płynne i spójne wypowiedzi na określone tematy, · uczeń potrafi sformułować zróżnicowaną pod względem stylistycznym i leksykalnym wypowiedź.Rozumienie ze słuchu: · uczeń rozumie teksty w zakresie 89% -99%.
Czytanie: · uczeń rozumie tekst w stopniu umożliwiającym rozwiązanie zadań w zakresie 89% -99%.
Pisanie: · uczeń potrafi sformułować tekst zawierający urozmaicone słownictwo, frazeologii i struktury składniowe.
Gramatyka i leksyka: • uczeń popełnia sporadyczne błędy gramatyczne, leksykalne i ortograficzne, nie zakłócające komunikacji.
Ocena celujący
• uczeń potrafi swobodnie podejmować różne role w procesie komunikacji, formułuje płynne i spójne wypowiedzi na różnorodne tematy,• uczeń posiada umiejętności określone na ocenę bardzo dobrą (89% -99%), a ponadto wykazuje zainteresowanie przedmiotem, przejawiające się dodatkową wiedzą i umiejętnościami,
• uczeń rozwiązuje zadania dodatkowe o wyższym stopniu trudności,
• uczeń uczestniczy w konkursach przedmiotowych i odnosi sukcesy