10 września 2024

Przedmiotowe Zasady Oceniania

Przedmiotowe Zasady Oceniania – język angielski

Rok szkolny 2024/2025

1. Na lekcjach języka angielskiego obowiązują:

  • podręcznik
  • ćwiczenia
  • zeszyt przedmiotowy1

2. Uczeń ma prawo zgłosić dwa/trzy2 razy w semestrze nieprzygotowanie do zajęć. Wyjątek stanowi dłuższa choroba, pobyt w szpitalu (ponad miesiąc) – wówczas uczeń zobowiązany jest ustalić z nauczycielem termin uzupełnienia materiału. Nie można zgłaszać nieprzygotowania na zapowiedzianych sprawdzianach i kartkówkach oraz lekcjach, na których konkretny uczeń miał przygotować wystąpienie. Nieprzygotowanie należy zgłosić przed rozpoczęciem lekcji w sali (w trakcie sprawdzania obecności).

3. Uczeń otrzymuje oceny cząstkowe w semestrze za:

  • kartkówki z ostatnich trzech tematów (nie muszą być zapowiedziane)
  • sprawdziany z większej partii materiału (zapowiedziane z przynajmniej tygodniowym wyprzedzeniem)
  • wypowiedzi pisemne (listy, rozprawki, artykuły - pisemne prace maturalne) pisane na lekcji
  • odpowiedzi ustne
  • pracę na lekcji (mogą to być „+” lub „–” za pięć plusów lub minusów jest ocena odpowiednio bardzo dobra lub niedostateczna)
  • zadania domowe
  • udział w projektach językowych, olimpiadzie i konkursach (jeśli jest to zapisane w regulaminie konkursu)

4. Na lekcjach języka angielskiego obowiązuje system średniej oceny ważonej.
Tabela przyporządkowania wagi poszczególnym formom aktywności ucznia:

Forma aktywności

Waga

Praca klasowa/semestralna obejmująca więcej niż 3 działy
Sprawdzian
Kartkówka
Odpowiedź ustna
Wypowiedź pisemna
Aktywność, praca na lekcji
Zadanie domowe, inne

8

6
4
3
4
2
1

5. Ocena semestralna wynika ze średniej ważonej ocen otrzymanych w ciągu całego semestru, a ocena końcoworoczna wynika ze średniej ważonej ocen otrzymanych w ciągu całego roku, jednak nauczyciel ma prawo w wyjątkowych przypadkach podwyższyć ocenę końcoworoczną, np. jeśli uczeń zrobi ogromny postęp w ciągu trwania semestru, wykaże się wielką aktywnością na lekcjach, będzie brał udział w konkursach itp.

6. Progi wymagane na poszczególne oceny (uczeń może otrzymać ocenę semestralną z plusem/minusem, co będzie dla niego wskazaniem, że ocena jest mocna/słaba – dotyczy sytuacji, gdy uczeń otrzymuje ocenę przy skrajnych wynikach):

Ocena

Średnia

Celujący
Bardzo dobry
Dobry
Dostateczny
Dopuszczający
Niedostateczny

5,51 – 6,00
4,75 – 5,50
3,75 – 4,74
2,75 – 3,74
1,75 – 2,74
1,00 – 1,74

7. Progi procentowe obowiązujące przy ocenianiu prac klasowych i kartkówek:

  • 98%–100% - ocena celująca
  • 90%–97% - ocena bardzo dobra
  • 75%–89% - ocena dobra
  • 56%–74% - ocena dostateczna
  • 40%–55% - ocena dopuszczająca
  • Poniżej 40% - ocena niedostateczna

Uwagi:

  • Ocenę niedostateczną/dopuszczającą z pracy klasowej/sprawdzianu uczeń ma prawo (nie musi) poprawić w drugim terminie (termin ustalany przez uczniów z nauczycielem – jeden wspólny dla nieobecnych na pierwszym terminie i poprawiających). Wyjątek stanowi osoba, która była nieobecna przez dłuższy czas (miesiąc) lub w obu terminach ze względu na ciągłą nieobecność (wówczas należy umówić się indywidualnie na inny termin – osobą odpowiedzialną za uzgodnienie terminu jest uczeń – jeśli uczeń nie dopełni tego obowiązku, nauczyciel ma prawo zażądać od ucznia napisania pracy klasowej/sprawdzianu w dowolnym terminie natychmiast po upływie dwóch tygodni od powrotu do szkoły).
  • Uczeń, który był nieobecny na obu terminach pracy klasowej/sprawdzianu (bez względu na powód) i nie była to nieobecność ciągła wynikająca z choroby/zdarzeń losowych, zobowiązany jest napisać pracę klasową/sprawdzian na pierwszej lekcji języka angielskiego po powrocie do szkoły.
  • Uczeń, który otrzymał ocenę niedostateczną na pierwszy semestr, zobowiązany jest zaliczyć go w wyznaczonym terminie. Zaliczenie obejmuje wymagania na ocenę dopuszczającą, ale uczeń zobowiązany jest zaliczyć pracę na 60%. Uczeń, który nie zaliczy pierwszego semestru, może otrzymać ocenę pozytywną na koniec roku TYLKO w sytuacji, gdy otrzyma przynajmniej ocenę dostateczną na drugi semestr.
  • W przypadku nauczania zdalnego nauczyciel ma prawo zrezygnować z niektórych prac pisemnych i odpytać ucznia z materiału przewidzianego na sprawdzian. W razie podejrzenia o brak samodzielności podczas pisania sprawdzianu czy kartkówki podczas nauczania zdalnego, nauczyciel ma prawo dodatkowo odpytać ucznia z danego materiału.

1 Na lekcjach p. Natalii Rabcewicz obowiązuje również zeszyt do wypracowań (32-kartkowy A4 w grubą linię, miękka okładka) - przynosimy go we wskazane przez nauczyciela dni. Brak zeszytu w wyznaczonym terminie (wpis w dzienniku Librus) skutkuje odnotowaniem poprzez minus (-). 
2 Klasy z 5-6 h/tydzień mają 3 nieprzygotowania, a klasy z 4 h/tydzień mają dwa nieprzygotowania.

Logo
       
Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.