15 września 2024

Przedmiotowe Zasady Oceniania

Przedmiotowe zasady oceniania – biznes i zarządzanie

Rok szkolny 2024/2025

I. Zasady oceniania:

  • Na każdą lekcje podstaw przedsiębiorczości uczeń przynosi zeszyt i podręcznik.
  • Uczeń ma prawo jeden raz w semestrze zgłosić nieprzygotowanie do zajęć, wynikające z choroby, sytuacji losowych itp. (nie dotyczy to zapowiedzianych prac klasowych, semestralnych). Wyjątek stanowi dłuższa choroba, pobyt w szpitalu (powyżej tygodnia). Przez nieprzygotowanie się do lekcji rozumiemy: brak zeszytu, brak pracy domowej/projektu, brak pomocy potrzebnych do lekcji.
  • Aktywność na lekcji może zostać oceniona na „+ ”. Trzy „+” dają ocenę bardzo dobrą.
  • Uczeń, który nie pracuje samodzielnie podczas prac pisemnych (korzysta z telefonu, zmienił grupy) otrzymuje ocenę niedostateczną.
  • Sprawdziany, kartkówki są obowiązkowe.
  • Uczeń, który nie zaliczył pierwszego semestru, zobowiązany jest do jego poprawy w czasie wyznaczonym przez nauczyciela. Ocenę z zaliczenia wstawiamy bez wagi w drugim semestrze i wówczas wystawiając ocenę końcoworoczną bierzemy średnią arytmetyczną ze średniej ważonej z drugiego semestru a za pierwszy semestr liczmy 1,8.

II. Informacja o ocenach i terminach oraz sposobach i terminach poprawiania ocen:

  • Kartkówki obejmujące materiał z maksymalnie z 3 ostatnich lekcji, muszą być zapowiedziane.
  • Zapowiedziane kartkówki musi napisać każdy uczeń.
  • Uczeń, który nie pisał razem z klasą kartkówki w wyznaczonym terminie, powinien w ciągu tygodnia od swego powrotu do szkoły uzgodnić z nauczycielem nowy termin ( nauczyciel wyznacza termin) i przystąpić do napisania pracy.
  • Uczeń, który był nieobecny na kartkówce , nie może otrzymać z tego powodu oceny niedostatecznej, ale ma obowiązek napisać sprawdzian/kartkówkę na najbliższej lekcji.
  • Nauczyciel ma prawo zażądać od uczniów złożenia w wyznaczonym miejscu, na czas trwania pracy pisemnej, wszelkich urządzeń elektronicznych, w szczególności telefonów komórkowych.
  • Poprawić możesz każdą kartkówkę. Na każdą kartkówkę przypada tylko jeden ustalony wspólnie z klasą termin poprawy. Jeśli uczeń nie pojawił się na poprawie w wyznaczonym terminie traci szansę. Poprawiona ocena otrzymuje wagę 1.

III. Formy oceniania wiadomości i umiejętności ucznia:

  • Sprawdziany
  • Kartkówki
  • Odpowiedzi ustne
  • Praca w zespołach,
  • Przygotowanie do lekcji,
  • Aktywność,
  • Projekty,
  • Udział w konkursach ekonomicznych.

IV. Kryteria ocen i ocenianie sumujące:

  • Ocena końcoworoczna roku jest średnią ważoną ze wszystkich ocen.
    Zagrożenie oceną niedostateczną wystawiane jest do średniej 2,0
  • Uczniowie, którzy otrzymali ocenę niedostateczną lub byli nieklasyfikowani w I okresie nauki, powinni do końca marca zdać wyznaczony przez nauczyciela materiał w formie pisemnej lub ustnej. Tylko pozytywną ocenę, potwierdzającą zdanie I okresu, wpisuje się do dziennika w rubryce ocen II okresu (bez wagi). W przypadku niezaliczenia I okresu w wyznaczonym terminie uczeń powinien osiągnąć przynajmniej dostateczne wyniki w II okresie, by otrzymać pozytywną ocenę końcoworoczną.
  • Wszystkie prace klasowe i sprawdziany oceniane punktowo są przeliczane na oceny wg następującej zasady:
100%  -  celujący
99% - 90% - bardzo dobry
89% - 75 % - dobry
74 % - 56 % - dostateczny
55 % - 40 % - dopuszczający
39% - 0 % - niedostateczny
  • Formy prac podlegające ocenie i ich waga:

Formy prac

Waga

Sprawdziany
Kartkówki
Odpowiedzi ustne
Systematyczna praca w trakcie całego semestru
Projekty
Aktywność na lekcji
Przygotowanie do lekcji
Inne

6
3
3
3
2
2
1
1

  • Progi wymagane na poszczególne oceny końcoworoczne i semestralne :

Ocena

Średnia

celujący
bardzo dobry
dobry
dostateczny
dopuszczający
niedostateczny

5,6 - 6
4,6 – 5,59
3,7 – 4,59
2,7 – 3,69
1,8 – 2,69
1 – 1,79

V.  Zasady udostępniania do wglądu uczniom i ich rodzicom/ opiekunom prawnym/ sprawdzonych i ocenionych pisemnych prac kontrolnych.

  • Wszystkie prace pisemne są przechowywane przez nauczyciela do końca roku szkolnego i na prośbę rodziców udostępniane.
  • Wszystkie prace pisemne można zobaczyć podczas zebrań lub po indywidualnym umówieniu się z nauczycielem.

VI. Dostosowanie Przedmiotowego Systemu Oceniania z matematyki do możliwości uczniów ze specjalnymi wymaganiami edukacyjnymi

Nauczyciel dostosowuje wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia posiadającego opinie PPP o specyficznych trudnościach w uczeniu się. Obniżenie wymagań nie może zejść poniżej podstawy programowej.

LOGO LO TP
       
Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.