3 grudnia 2018

Tutoring

Tutoring w Liceum Ogólnokształcącym im. Powstańców Wielkopolskich w Tarnowie Podgórnym

1. Cel tutoringu 

Celem tutoringu jest rozwinięcie potencjału uczniów zarówno w sferze naukowej jak i osobistej.

2. Założenia tutoringu 

  • Spotkania nauczyciela – tutora z uczniem mają charakter indywidualny i nie są zajęciami dodatkowymi zdanego przedmiotu. Spotkania tutorskie nie muszą być związane z konkretnymi przedmiotami szkolnymi.
  • Tutor pomaga uczniowi wyznaczyć cel działań, zgodny z zainteresowaniami i predyspozycjami ucznia, tak bydziałania te wzbogacały ucznia, rozwijały jego wiedzę, umiejętności i kształtowały system wartości.

3. Ogólne założenia tutoringu

  • Uczeń w formie pisemnej formułuje chęć uczestnictwa w tutoringu, określa swoje oczekiwania i potrzeby. 
  • Uczeń podaje nazwisko tutora ewentualnie tutorów ( max 3) z którym chciałby współpracować. Wybór trzech tutorów zwiększ szanse na uczestnictwo w programie.
  • Na pierwszymspotkaniu tutor zaznajama ucznia z założeniami programu i wspólnie opracowuja kontrakt tutorski.
  • Podczas spotkania, po uzyskaniu akceptacji ucznia, tutor wspólnie z podopiecznym ustalają cele
  • rozwojowe i planują działania.
  • Uczeń realizuje plan działań.
  • Tutor monitoruje działania ucznia.
  • Uczeń wspólnie z tutorem dokonują ewaluacji działań.

4. Zasady tutoringu w szkole

  • Uczeń ma prawo zaproponować nazwisko tutora, z którym chciałby odbywać spotkania (zainteresowania tutorów oraz krótka informacja o nich znajduje się na stronie internetowej szkoły). Tutorzy po zapoznaniu się z oczekiwaniami i propozycjami uczniów dobierają pary: tutor - uczeń. Uczniowie dobrowolnie decydują się na spotkania tutorskie i podjęcie, realizację oraz ewaluację działań.
  • Spotkania tutorskie odbywają się raz na 2 tygodnie w wymiarze 45 minut. Jeśli jest to konieczne, mogą odbywać się rzadziej, ale w proporcjonalnie wydłużonym czasie. Cykl tutorski składa się z 8 spotkań. Po zakończeniu jednego cyklu, istnieje możliwość podjęcia kolejnego tutoringu.
1529088297
       
Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.