Przedmiotowy system oceniania
Przedmiotowy system oceniania – język polski, kl. II A, III B
1. Na lekcjach języka polskiego obowiązuje system średniej ważonej:
Forma aktywności |
Waga |
Wypracowanie klasowa |
6 |
Sprawdziany z wiedzy, testy czytania ze zrozumieniem |
5 |
Przygotowanie prezentacji multimedialnej, referatu |
4 |
Prezentacja lidera grupy |
4 |
Kartkówka |
3 |
Zadanie domowe długie |
4 |
Odpowiedź ustna na lekcji |
3 |
Sprawdziany ze znajomości lektur |
4 |
Udział w lekcji, aktywność |
2 |
Brak zadania domowego |
1 |
Zadanie domowe krótkie |
2 |
Przygotowanie do lekcji |
1 |
2. Progi wymagane na poszczególne oceny ( w ocenie rocznej na świadectwie nie ma plusów ani minusów):
Ocena |
Średnia |
Ocena |
Średnia |
Ocena |
Średnia |
celujący |
5,6 - 6 |
dobry |
3,7 – 4,19 |
dopuszczający |
1,8 – 2,19 |
bardzo dobry + |
5,2 – 5,59 |
dostateczny + |
3,2 – 3,69 |
niedostateczny + |
1,4 – 1,79 |
bardzo dobry |
4,6 – 5,19 |
dostateczny |
2,7 – 3,19 |
niedostateczny |
1 – 1,39 |
dobry + |
4,2 – 4,59 |
dopuszczający + |
2,2 – 2,69 |
|
|
3. Ocenie podlegają:
4. Prace klasowe, testy wiedzy oraz testy czytania ze zrozumieniem będą zapowiadane z tygodniowym wyprzedzeniem oraz wpisywane do terminarza w dzienniku Librus.
5. Wcześniej podany jest zakres tematyczny sprawdzianów z wiedzy.
6. Kartkówki nie są zapowiadane.
7. Wszelkie prace niesamodzielne będą otrzymywały ocenę niedostateczną.
8. Po okresie nieobecności w ciągu tygodnia należy uzupełnić braki materiału i zapisy w zeszycie.
9.Na następną lekcję języka polskiego należy uzupełnić pisemne prace domowe, których uczeń nie wykonał, wykorzystując możliwość zgłoszenia nieprzygotowania.
10. Pod pojęciem aktywności na lekcji rozumiemy przynajmniej trzykrotne zabranie głosu w sensie merytorycznym, czyli wnoszące coś do tematu poruszanego na lekcji. Aktywność oznaczona jest w dzienniku znakiem „+”, trzy aktywności są zamieniane na ocenę bardzo dobrą.
11. Można dwukrotnie w semestrze nie być przygotowanym do lekcji. Nieprzygotowanie dotyczy zarówno zadań pisemnych, jak i ustnych ( nie obejmuje znajomości lektury). Nieprzygotowanie zaznaczone jest w dzienniku znakiem „np.”, trzecie i każde następne „np.” oznacza ocenę niedostateczną.
9. Przed omawianiem lektury przeprowadzane będą sprawdziany ze znajomości treści.
10 Na lekcjach obowiązkowy jest podręcznik. Przyjmujemy zasadę, że jeden podręcznik może być na 2 uczniów. Brak podręcznika oznacza nieprzygotowanie do lekcji.
11. Obowiązkiem ucznia jest prowadzenie zeszytu przedmiotowego.
12. Ocenę niedostateczną ze sprawdzianów z wiedzy, testów czytania ze zrozumieniem, wypracowań klasowych, długich zadań domowych można poprawić w ciągu tygodnia od jej otrzymania. W sytuacjach szczególnych w terminie ustalonym z nauczycielem.
13. Uczeń nieobecny na pracy klasowej, teście czytania ze zrozumieniem, sprawdzianie z wiedzy lub sprawdzianie z lektury ma obowiązek przystąpić do napisania ich w terminie uzgodnionym z nauczycielem. Uczeń, który nie wywiąże się z tego obowiązku, otrzymuje ocenę niedostateczną.
14. Najwyżej będzie oceniany ten uczeń, który wykaże się oryginalnością dowodzenia i myśleniem krytycznym oraz poszukuje nowych rozwiązań problemów.
15. Relacje na lekcjach: