9 września 2019
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Z BIOLOGII W KL. I A, IB/C rok szkolny 2019/2020
- Każdy uczeń przynosi na lekcję podręcznik, zeszyt w kratkę, ołówek, niekiedy materiały papiernicze w zależności od charakteru planowanych zajęć.
- Kryteria oceny wiedzy i umiejętności:
a) poprawne posługiwanie się terminologiąb) samodzielność odpowiedzic) przedstawianie i interpretowanie wiadomościd) umiejętność porównywania i charakteryzowania procesów i zjawisk biologicznyche) analizowanie schematów, wykresów i ich samodzielne wykonywanief) formułowanie opinii i sądówg) analiza tekstuh) aktywność na lekcjii) prace domowe i prezentacjej) arkusze zadań i ćwiczeniak) poprawne wnioskowanie i formułowanie hipotez i problemów badawczych
- Za każdą pracę uczeń otrzymuje tylko jedną ocenę.
- Prace pisemne: karkówki, zadania pisemne i sprawdziany, uczeń otrzymuje do wglądu na lekcji w obecności nauczyciela, a rodzice podczas dyżuru pedagogicznego.
- Uczeń ma obowiązek aktywnie uczestniczyć w lekcji. Aktywna postawa będzie promowana ,,+”. Gdy uczeń zbierze pięć ,,+” nauczyciel wpisuje do dziennika ocenę bardzo dobrą.
- Bierna postawa na każdej lekcji, brak zeszytu lub podręcznika będzie zaznaczana minusem. Zebranie trzech minusów jest jednoznaczne z oceną niedostateczną.
- Dyżurni przygotowują niezbędne na lekcji pomoce przed lekcją. Nie wywiązanie się z obowiązku będzie równoznaczne z wpisaniem ujemnych punktów z zachowania w dzienniku lekcyjnym lub zeszycie klasowym.
- Raz w semestrze uczeń może być nieprzygotowany bez podania przyczyny ( przy większej niż 1 godzina tygodniowo 2 razy w semestrze). Należy ten fakt zgłosić przed lekcją podając kartkę z imieniem, nazwiskiem i numerem z dziennika.
- Ocen cząstkowych nie można poprawiać.
- Oceny tylko z 2 sprawdzianów w semestrze można poprawiać w terminie i formie uzgodnionej z nauczycielem, lecz nie później jak w ciągu 2 tygodni od chwili zapoznania się z oceną.
- Oceny ze sprawdzianów działowych mają największe znaczenie przy wystawianiu ocen na koniec I semestru lub oceny końcowo rocznej.
- Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny semestralnej lub końcowo rocznej są głównie pozytywne oceny ze sprawdzianów oraz zadań problemowych .
- Jeżeli uczeń nie pisał sprawdzianu zapowiadanego z tygodniowym wyprzedzeniem to ma obowiązek napisania tego sprawdzianu na pierwszej lekcji po powrocie do szkoły lub po uzgodnieniu z nauczycielem ( nie później niż w ciągu dwóch tygodni od pierwotnej daty sprawdzianu). Po tym terminie nauczyciel wpisuje do dziennika ocenę , jeżeli uczeń nie napisze sprawdzianu ,jest to jednoznaczne z oceną niedostateczną wpisaną do dziennika.
- Na miesiąc przed wystawieniem ocen uczeń nie ma możliwości poprawiania lub zaliczania zaległych sprawdzianów.
- Brak zadania domowego jest formą nieprzygotowania , co należy zgłosić przed lekcją. W przypadku niezgłoszenia i kontroli uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną.
- Należy przestrzegać terminowego oddawania prac domowych lub dodatkowych zadań i prezentacji, których uczeń się podjął. Po przekroczeniu uzgodnionego z nauczycielem terminu wpisuje się ocenę niedostateczną do dziennika.
- Zadania domowe uczeń rozwiązuje w osobnym zeszycie zadań. Nauczyciel ocenie je punktowo. raz lub dwa razy w semestrze na podstawie uzyskanej sumy punktów w stosunku do 100% możliwych do uzyskania wstawia ocenę do dziennika.
- Pozostałe warunki oceniania i klasyfikowania zgodne z SSO.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Z BIOLOGII w KL. II C rok szkolny 2019/2020
- Każdy uczeń przynosi na lekcję podręcznik, zeszyt w kratkę, ołówek, oraz materiały papiernicze w zależności od charakteru planowanych zajęć.
- Kryteria oceny wiedzy i umiejętności:
a) poprawne posługiwanie się terminologią
b) samodzielność odpowiedzi
c) przedstawianie i interpretowanie wiadomości
d) umiejętność porównywania i charakteryzowania procesów i zjawisk biologicznych
e) analizowanie schematów, wykresów i ich samodzielne wykonywanie
f) formułowanie opinii i sądów
g) analiza tekstu
h) aktywność na lekcji
i ) prace domowe i prezentacje
j ) arkusze zadań i ćwiczenia
k) poprawne wnioskowanie i formułowanie hipotez i problemów badawczych - Za każdą pracę uczeń otrzymuje tylko jedną ocenę , która zostaje wpisana do dziennika.
- Prace pisemne: kartkówki, zadania pisemne i sprawdziany, uczeń otrzymuje do wglądu na lekcji w obecności nauczyciela, a rodzice podczas dyżuru pedagogicznego.
- Uczeń ma obowiązek aktywnie uczestniczyć w lekcji. Aktywna postawa będzie promowana ,,+”. Gdy uczeń zbierze pięć ,,+” nauczyciel wpisuje do dziennika ocenę bardzo dobrą.
- Bierna postawa na lekcji, brak zeszytu lub podręcznika będzie zaznaczana minusem. Zebranie trzech minusów jest jednoznaczne z oceną niedostateczną.
- Dyżurni przygotowują niezbędne na lekcji pomoce przed lekcją. Nie wywiązanie się z obowiązku będzie równoznaczne z wpisaniem ujemnych punktów z zachowania w dzienniku lekcyjnym.
- Raz w semestrze uczeń może być nieprzygotowany bez podania przyczyny ( przy większej niż 1 godzina tygodniowo 2 razy w semestrze). Należy ten fakt zgłosić przed lekcją podając kartkę z imieniem, nazwiskiem i numerem z dziennika.
- Ocen cząstkowych z kartkówek i odpowiedzi ustnych nie można poprawiać.
- Poprawiać można tylko oceny z 3 sprawdzianów w semestrze w terminie i formie uzgodnionej z nauczycielem, lecz nie później jak w ciągu 2 tygodni od chwili zapoznania się z oceną.
- Oceny ze sprawdzianów działowych mają największe znaczenie przy wystawianiu ocen na koniec I semestru i oceny końcowo rocznej.
- Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny semestralnej lub końcowo rocznej są głównie pozytywne oceny ze sprawdzianów oraz zadań problemowych .
- Jeżeli uczeń nie pisał sprawdzianu zapowiadanego z tygodniowym wyprzedzeniem to ma obowiązek napisania tego sprawdzianu na pierwszej lekcji po powrocie do szkoły lub w terminie uzgodnionym z nauczycielem, nie później niż w ciągu dwóch tygodni od pierwotnej daty sprawdzianu . Jeżeli nie napisze sprawdzianu w wymaganym terminie nauczyciel wpisuje do dziennika ocenę niedostateczną z tego sprawdzianu.
- Na miesiąc przed wystawieniem ocen uczeń nie ma możliwości poprawiania lub zaliczania zaległych sprawdzianów.
- Brak zadania domowego jest formą nieprzygotowania , co należy zgłosić przed lekcją. W przypadku niezgłoszenia i kontroli uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną.
- Należy przestrzegać terminowego oddawania prac domowych lub dodatkowych zadań i prezentacji, których uczeń się podjął. Po przekroczeniu uzgodnionego z nauczycielem terminu wpisuje się ocenę niedostateczną do dziennika.
- Zadania domowe uczeń rozwiązuje w osobnym zeszycie zadań/ teczce. Nauczyciel ocenia je punktowo. Raz lub dwa razy w semestrze na podstawie uzyskanej sumy punktów w stosunku do 100% możliwych do uzyskania wstawia ocenę do dziennika.
- Pozostałe warunki oceniania i klasyfikowania zgodne z SSO.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Z BIOLOGII w KL. III C rok szkolny 2019/2020
- Każdy uczeń przynosi na lekcję podręcznik, zeszyt w kratkę, ołówek, oraz materiały papiernicze w zależności od charakteru planowanych zajęć.
- Kryteria oceny wiedzy i umiejętności:
a) poprawne posługiwanie się terminologią
b) samodzielność odpowiedzi
c) przedstawianie i interpretowanie wiadomości
d) umiejętność porównywania i charakteryzowania procesów i zjawisk biologicznych
e) analizowanie schematów, wykresów i ich samodzielne wykonywanie
f) formułowanie opinii i sądów
g) analiza tekstu
h) aktywność na lekcji
i ) prace domowe i prezentacje
j ) arkusze zadań i ćwiczenia
k) poprawne wnioskowanie i formułowanie hipotez i problemów badawczych
l) poprawność rozwiązywania zadań z arkuszy maturalnych - Za każdą pracę uczeń otrzymuje tylko jedną ocenę
- Prace pisemne: kartkówki, zadania pisemne i sprawdziany, uczeń otrzymuje do wglądu na lekcji w obecności nauczyciela, a rodzice podczas konsultacji.
- Uczeń ma obowiązek aktywnie uczestniczyć w lekcji. Aktywna postawa będzie promowana ,,+”. Gdy uczeń zbierze pięć ,,+” nauczyciel wpisuje do dziennika ocenę bardzo dobrą.
- Bierna postawa na lekcji (szczególnie podczas lekcji utrwalających i powtarzających materiał), brak zeszytu lub podręcznika będzie zaznaczana minusem. Zebranie trzech minusów jest jednoznaczne z oceną niedostateczną.
- Dyżurni przygotowują niezbędne na lekcji pomoce przed lekcją. Nie wywiązanie się z obowiązku będzie równoznaczne z wpisaniem ujemnych punktów z zachowania w dzienniku lekcyjnym.
- Raz w semestrze uczeń może być nieprzygotowany bez podania przyczyny ( przy większej niż 1 godzina tygodniowo 2 razy w semestrze). Należy ten fakt zgłosić przed lekcją podając kartkę z imieniem, nazwiskiem i numerem z dziennika. Usprawiedliwienie nieprzygotowanie nie dotyczy zapowiedzianych lekcji powtórzeniowych, sprawdzianów, kartkówek.
- Ocen cząstkowych z kartkówek i odpowiedzi ustnych nie można poprawiać.
- Poprawiać można tylko oceny z 2 sprawdzianów w semestrze w terminie i formie uzgodnionej z nauczycielem, lecz nie później jak w ciągu 2 tygodni od chwili zapoznania się z oceną.
- Oceny ze sprawdzianów działowych oraz z zadań mają największe znaczenie przy wystawianiu ocen na koniec I semestru i oceny końcowo rocznej.
- Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny semestralnej lub końcowo rocznej są głównie pozytywne oceny ze sprawdzianów oraz zadań maturalnych podczas powtórek materiału .
- Jeżeli uczeń nie pisał sprawdzianu zapowiadanego z tygodniowym wyprzedzeniem lub zapowiadanej kartkówki , to ma obowiązek napisania tego sprawdzianu lub kartkówki na pierwszej lekcji po powrocie do szkoły. W wyjątkowych sytuacjach w terminie uzgodnionym z nauczycielem , lecz nie później niż w ciągu dwóch tygodni od pierwotnej daty kartkówki, sprawdzianu. Jeżeli uczeń nie napisze kartkówki lub sprawdzianu nauczyciel wpisuje do dziennika ocenę niedostateczną do dziennika.
- Na miesiąc przed wystawieniem ocen uczeń nie ma możliwości poprawiania lub zaliczania zaległych sprawdzianów.
- Brak zadania domowego jest formą nieprzygotowania , co należy zgłosić przed lekcją. W przypadku niezgłoszenia i kontroli uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną.
- Należy przestrzegać terminowego oddawania prac domowych lub dodatkowych zadań i prezentacji, których uczeń się podjął. Po przekroczeniu uzgodnionego z nauczycielem terminu wpisuje się ocenę niedostateczną do dziennika.
- Zadania domowe uczeń rozwiązuje w oddzielonej części zeszytu. Nauczyciel ocenia je punktowo. Raz lub dwa razy w semestrze na podstawie uzyskanej sumy punktów w stosunku do 100% możliwych do uzyskania wstawia ocenę do dziennika.
- Pozostałe warunki oceniania i klasyfikowania zgodne z SSO.