10 września 2018

Przedmiotowy system oceniania

                  PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA – PRZYRODA / BIOLOGIA  KLASA II A,II B

Nauczyciel:   Alina Stephan- Śmidoda

I. Obowiązkowy podręcznik

„ Przyroda”( Liceum Ogólnokształcące i technikum  cz. 1 i 2), wydawnictwo nowa era

II. Ocenianiu podlegają następujące formy pracy ucznia:

- odpowiedzi ustne (obowiązuje znajomość materiału z trzech ostatnich lekcji),

- sprawdziany ( przynajmniej raz w semestrze z całego działu),

- kartkówki( przynajmniej raz w semestrze, obowiązuje znajomość materiału z trzech ostatnich lekcji),

- prace domowe

- praca na lekcji ( aktywność, praca z kartami pracy, prezentacje, ćwiczenia, udział w dyskusjach, i inne)

- prace dodatkowe  będące materiałem wyjściowym do analizowanych na lekcji zagadnień

III.  Wszystkie  prace oceniane są zgodnie z SSO ( w skali procentowej),

IV.  Uczeń, który otrzymał ocenę niedostateczną obowiązkowo ją poprawia. Termin i formę poprawy ustala nauczyciel.

V. Uczeń, który nie pisał sprawdzianu lub zapowiedzianej kartkówki  w pierwszym terminie  zalicza materiał zaraz na następnej lekcji.

VI. Uczeń ma prawo raz w semestrze zgłosić nieprzygotowanie do lekcji.

VII. Nieprzygotowanie uczeń zgłasza na początku lekcji ( w trakcie sprawdzania nieobecności),

VIII. Wszystkie pozostałe wymagania i ustalenia zgodne z Szkolnym Systemem Oceniania.

  IX. Oceny na koniec pierwszego semestru i końcowo roczne zostaną wystawione przez nauczyciela 

        biologii w I semestrze i końcowo roczną po uzgodnieniu z

        nauczycielami prowadzącym równolegle zajęcia z przyrody- nauczycielem fizyki  , geografii i chemii.

Aby ocena na zakończenie nauki przyrody w klasie trzeciej była pozytywna warunkiem jest

uzyskanie pozytywnych ocen z poszczególnych przedmiotów przyrodniczych.

        W sytuacji spornej np. dużej rozbieżności ocen ( np. 2 i 5 ) nauczyciel   ustalający  ocenę może   

       wyciągnąć średnią arytmetyczną ( po konsultacji z wszystkimi uczącymi ) i na jej podstawie ustalić ocenę   semestralną i końcowo roczną. Nauczyciele ustalający ocenę kierują się dobrem ucznia.

- ocena śródroczna lub roczna cel – średnia arytmetyczna minimum 5,75

- ocena śródroczna lub roczna bdb – średnia arytmetyczna minimum 4,75

- ocena śródroczna lub roczna db – średnia arytmetyczna minimum 3,75

- ocena śródroczna lub roczna dst – średnia arytmetyczna minimum 2,75

 - ocena śródroczna lub roczna dop – średnia arytmetyczna minimum 1,75

 

                                                    

       
Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.