Przedmiotowy system oceniania
WYMAGANIA OBOWIĄZUJĄCE NA LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE II
( j. angielski rozszerzony)
- Na lekcji języka angielskiego obowiązują:
- podręcznik
- ćwiczenia
- zeszyt przedmiotowy
- Uczeń ma prawo zgłosić trzy razy w semestrze nieprzygotowanie do zajęć wynikające z choroby, sytuacji losowych itp. Wyjątek stanowi dłuższa choroba, pobyt w szpitalu (ponad miesiąc). Nie można zgłaszać nieprzygotowania na zapowiedzianych pracach klasowych. Uczeń zgłasza fakt nieprzygotowania przed rozpoczęciem lekcji .W przypadku spóźnienia uczeń nie ma możliwości zgłoszenia nieprzygotowania.
- W pierwszym semestrze uczeń przygotowuje prezentację na otrzymany wcześniej temat. Przed zaprezentowaniem jej w klasie przygotowuje i prezentuje opracowane słownictwo. Na opracowany temat uczeń mówi przez 4-5 min.
- W pierwszym semestrze uczeń czyta lekturę w języku angielskim (min. 40 stron) i omawia/prezentuje ją w klasie. Termin prezentacji jest ustalany z nauczycielem na tydzień wcześniej. Datą końcową wykonania zadania jest dzień wystawiania propozycji ocen za pierwszy semestr .
- Uczeń otrzymuje oceny cząstkowe w semestrze za:
- prace klasowe z większej partii materiału (zapowiedziane z tygodniowym wyprzedzeniem)
- sprawdziany z ostatnich trzech lekcji- kartkówki (zapowiedziane bądź niezapowiedziane)
- odpowiedzi ustne (także z gramatyki)
- prezentację
- zadanie domowe (za brak zadania domowego uznaje się również brak podręcznika, ćwiczeń lub zeszytu, jeśli zadanie domowe tam było zadane)
- pracę na lekcji
- za aktywność na lekcjach uczeń otrzymuje „+“, trzy „+“ dają ocenę bardzo dobrą
- uczeń otrzymuje „ – ” za:
- brak pracy na lekcji i niewykonywanie poleceń nauczyciela
- brak podręcznika lub ćwiczeń. Trzy „ – ” dają ocenę niedostateczną.
- Na lekcjach języka angielskiego obowiązuje system średniej oceny ważonej.
SYSTEM ŚREDNIEJ WAŻONEJ NA LEKCJACH JĘZYKA ANGIELSKIEGO
1. Tabela przyporządkowania wagi poszczególnym formom aktywności ucznia:
Forma aktywności |
Waga |
Praca klasowa |
6 |
Prezentacja |
5 |
Odpowiedź ustna |
3 |
Sprawdzian z ostatnich 3 lekcji |
4 |
Aktywność, praca na lekcji |
2 |
Zadanie domowe, inne |
2 |
Wypowiedź pisemna |
4 |
2. Podstawą wystawienia oceny końcowosemestralnej jest średnia ważona ocen otrzymanych w ciągu całego semestru.
3. Uwagi: * Nie ma możliwości poprawy oceny z pracy klasowej.
* Ocena za odpowiedź ustną może być poprawiona w ciągu 2 tygodni.
4. Ocena na zakończenie roku jest średnią arytmetyczną ze średnich ważonych semestru I i II.
5. Progi wymagane na poszczególne oceny:
ocena |
S |
ocena |
S |
ocena |
S |
celujący |
5,51 - 6 |
dobry + |
4,2 – 4,59 |
dopuszczający + |
2,2 - 2,69 |
bardzo dobry + |
5,2 - 5,50 |
dobry |
3,7 – 4,19 |
dopuszczający |
1,8 – 2,19 |
bardzo dobry |
4,6 – 5,19 |
dostateczny + |
3,2 – 3,69 |
niedostateczny + |
1,4 – 1,79 |
____ |
----- |
dostateczny |
2,7 – 3,19 |
niedostateczny |
1 - 1,39 |
Oświadczam, że zapoznałam / zapoznałem się i akceptuję wyżej wymienione wymagania.
WYMAGANIA OBOWIĄZUJĄCE NA LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE II
( j. angielski bez rozszerzenia)
- Na lekcji języka angielskiego obowiązują:
- podręcznik
- ćwiczenia
- zeszyt przedmiotowy
- Uczeń ma prawo zgłosić dwa razy w semestrze nieprzygotowanie do zajęć wynikające z choroby, sytuacji losowych itp. Wyjątek stanowi dłuższa choroba, pobyt w szpitalu (ponad miesiąc). Nie można zgłaszać nieprzygotowania na zapowiedzianych pracach klasowych. Uczeń zgłasza fakt nieprzygotowania przed rozpoczęciem lekcji .W przypadku spóźnienia uczeń nie ma możliwości zgłoszenia nieprzygotowania.
- W pierwszym semestrze uczeń przygotowuje prezentację na otrzymany wcześniej temat. Przed zaprezentowaniem jej w klasie przygotowuje i prezentuje opracowane słownictwo. Na opracowany temat uczeń mówi przez 4-5 min.
- Uczeń otrzymuje oceny cząstkowe w semestrze za:
- prace klasowe z większej partii materiału (zapowiedziane z tygodniowym wyprzedzeniem)
- sprawdziany z ostatnich trzech lekcji- kartkówki (zapowiedziane bądź niezapowiedziane)
- odpowiedzi ustne (także z gramatyki)
- prezentację
- zadanie domowe (za brak zadania domowego uznaje się również brak podręcznika, ćwiczeń lub zeszytu, jeśli zadanie domowe tam było zadane)
- pracę na lekcji
- za aktywność na lekcjach uczeń otrzymuje „+“, trzy „+“ dają ocenę bardzo dobrą
- uczeń otrzymuje „ – ” za:
- brak pracy na lekcji i niewykonywanie poleceń nauczyciela
- brak podręcznika lub ćwiczeń. Trzy „ – ” dają ocenę niedostateczną.
- Na lekcjach języka angielskiego obowiązuje system średniej oceny ważonej.
SYSTEM ŚREDNIEJ WAŻONEJ NA LEKCJACH JĘZYKA ANGIELSKIEGO
1. Tabela przyporządkowania wagi poszczególnym formom aktywności ucznia:
Forma aktywności |
Waga |
Praca klasowa |
6 |
Prezentacja |
5 |
Odpowiedź ustna |
3 |
Sprawdzian z ostatnich 3 lekcji |
4 |
Aktywność, praca na lekcji |
2 |
Zadanie domowe, inne |
2 |
Wypowiedź pisemna |
4 |
2. Podstawą wystawienia oceny końcowosemestralnej jest średnia ważona ocen otrzymanych w ciągu całego semestru.
3. Uwagi: * Nie ma możliwości poprawy oceny z pracy klasowej.
* Ocena za odpowiedź ustną może być poprawiona w ciągu 2 tygodni.
4. Ocena na zakończenie roku jest średnią arytmetyczną ze średnich ważonych semestru I i II.
5. Progi wymagane na poszczególne oceny:
ocena |
S |
ocena |
S |
ocena |
S |
celujący |
5,51 - 6 |
dobry + |
4,2 – 4,59 |
dopuszczający + |
2,2 - 2,69 |
bardzo dobry + |
5,2 - 5,50 |
dobry |
3,7 – 4,19 |
dopuszczający |
1,8 – 2,19 |
bardzo dobry |
4,6 – 5,19 |
dostateczny + |
3,2 – 3,69 |
niedostateczny + |
1,4 – 1,79 |
____ |
----- |
dostateczny |
2,7 – 3,19 |
niedostateczny |
1 - 1,39 |
WYMAGANIA OBOWIĄZUJĄCE NA LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO – KLASA I
- Na lekcji języka angielskiego obowiązują:
- podręcznik
- ćwiczenia
- zeszyt przedmiotowy
- Uczeń ma prawo zgłosić dwa razy w semestrze nieprzygotowanie do zajęć wynikające z choroby, sytuacji losowych itp. Wyjątek stanowi dłuższa choroba, pobyt w szpitalu (ponad miesiąc). Nie można zgłaszać nieprzygotowania na zapowiedzianych pracach klasowych i kartkówkach. Nieprzygotowanie zgłaszamy przed rozpoczęciem lekcji.
3. Uczeń otrzymuje oceny cząstkowe w semestrze za:
- sprawdziany z ostatnich trzech lekcji- kartkówki (nie muszą być zapowiedziane)
- prace klasowe z większej partii materiału (zapowiedziane z tygodniowym wyprzedzeniem)
- odpowiedzi ustne
- pracę na lekcji
- nieprzygotowanie do lekcji / brak zadania domowego (za brak zadania domowego uznaje się również brak podręcznika, ćwiczeń lub zeszytu, jeśli zadanie domowe tam było zadane)
- za aktywność na lekcjach uczeń otrzymuje „+“, trzy „+“ dają ocenę bardzo dobrą
- uczeń otrzymuje „ – ” za:
- brak pracy na lekcji i niewykonywanie poleceń nauczyciela
- brak podręcznika lub ćwiczeń. Trzy „ – ” dają ocenę niedostateczną.
4.Na lekcjach języka angielskiego obowiązuje system średniej oceny ważonej.
SYSTEM ŚREDNIEJ WAŻONEJ NA LEKCJACH JĘZYKA ANGIELSKIEGO
1. Tabela przyporządkowania wagi poszczególnym formom aktywności ucznia:
Forma aktywności |
Waga |
Praca klasowa |
6 |
Odpowiedź ustna |
3 |
Sprawdzian z ostatnich 3 lekcji |
4 |
Aktywność, praca na lekcji |
2 |
Zadanie domowe, inne |
2 |
Wypowiedź pisemna |
3 |
2. Podstawą wystawienia oceny końcowosemestralnej jest średnia ważona ocen otrzymanych w ciągu całego semestru.
3. Uwagi:
- Ocena za odpowiedź ustną / kartkówkę może być poprawiona w ciągu 2 tygodni.
- Nie ma możliwości poprawy oceny z pracy klasowej
4. Ocena na zakończenie roku jest średnią arytmetyczną ze średnich ważonych semestru I i II.
5. Progi wymagane na poszczególne oceny:
ocena |
S |
ocena |
S |
ocena |
S |
celujący |
5,51 - 6 |
dobry + |
4,2 – 4,59 |
dopuszczający + |
2,2 - 2,69 |
bardzo dobry + |
5,2 - 5,50 |
dobry |
3,7 – 4,19 |
dopuszczający |
1,8 – 2,19 |
bardzo dobry |
4,6 – 5,19 |
dostateczny + |
3,2 – 3,69 |
niedostateczny + |
1,4 – 1,79 |
____ |
----- |
dostateczny |
2,7 – 3,19 |
niedostateczny |
1 - 1,39 |
Wymagania na poszczególne oceny
Ocena niedostateczna
Mówienie: • uczeń nie potrafi przeprowadzić rozmowy z pomocą nauczyciela.
Rozumienie ze słuchu: · uczeń nie rozumie tekstów w zakresie powyżej 35%.
Czytanie: • uczeń nie rozumie ogólnego sensu czytanego tekstu, uczeń nie umie wyszukać w tekście żądanej informacji.
Pisanie: · uczeń nie potrafi sformułować komunikatywnej wypowiedzi pisemnej.
Gramatyka i leksyka: • uczeń popełnia bardzo liczne błędy gramatyczne, leksykalne i ortograficzne, uniemożliwiające komunikację językową, • uczeń ma braki w wiadomościach i umiejętnościach.
Ocena dopuszczająca
Mówienie: • uczeń potrafi nawiązać prosty dialog, uczeń potrafi zrekonstruować prosty tekst.
Rozumienie ze słuchu: · uczeń rozumie teksty w zakresie 36%. – 49%.
Czytanie: • uczeń rozumie ogólny sens czytanego tekstu, zadania do tekstu potrafi wykonać w zakresie 36% -49%.
Pisanie: · uczeń potrafi skomponować prostą, w większości zrozumiałą wypowiedź pisemną.
Gramatyka i leksyka:• uczeń popełnia liczne błędy gramatyczne, leksykalne i ortograficzne, które utrudniają komunikację.
Ocena dostateczna
Mówienie: • uczeń potrafi nawiązać i podtrzymać prostą rozmowę, uczeń potrafi sformułować prostą wypowiedź na określony temat.
Rozumienie ze słuchu: · uczeń rozumie teksty w zakresie 50%. – 69%.
Czytanie: · uczeń rozumie tekst w stopniu umożliwiającym rozwiązanie zadań w zakresie 50% – 69%.
Pisanie:· Uczeń potrafi sformułować zrozumiałą wypowiedź pisemną.
Gramatyka i leksyka: • uczeń popełnia liczne błędy gramatyczne, leksykalne i ortograficzne, które utrudniają komunikację.
Ocena dobra
Mówienie: · uczeń potrafi przeprowadzić dialog i sformułować bardziej złożoną i urozmaiconą leksykalnie wypowiedź.
Rozumienie ze słuchu: uczeń rozumie teksty w zakresie 70% -84%.
Czytanie: · uczeń rozumie tekst w stopniu umożliwiającym rozwiązanie zadań w zakresie 70% -84%.
Pisanie: · Uczeń potrafi sformułować logiczną i spójną wypowiedź pisemną.
Gramatyka i leksyka: uczeń popełnia nieliczne błędy gramatyczne, leksykalne i ortograficzne, które nie utrudniają komunikacji.
Ocena bardzo dobra
Mówienie: • uczeń potrafi swobodnie podejmować różne role w procesie komunikacji, formułuje płynne i spójne wypowiedzi na określone tematy, · uczeń potrafi sformułować zróżnicowaną pod względem stylistycznym i leksykalnym wypowiedź.
Rozumienie ze słuchu: · uczeń rozumie teksty w zakresie 85% -95%.
Czytanie: · uczeń rozumie tekst w stopniu umożliwiającym rozwiązanie zadań w zakresie 85% -95%.
Pisanie: · uczeń potrafi sformułować tekst zawierający urozmaicone słownictwo, frazeologii i struktury składniowe.
Gramatyka i leksyka: • uczeń popełnia sporadyczne błędy gramatyczne, leksykalne i ortograficzne, nie zakłócające komunikacji.
Ocena celujący
• uczeń potrafi swobodnie podejmować różne role w procesie komunikacji, formułuje płynne i spójne wypowiedzi na różnorodne tematy,
• uczeń posiada umiejętności określone na ocenę bardzo dobrą (96% -100%), a ponadto wykazuje zainteresowanie przedmiotem, przejawiające się dodatkową wiedzą i umiejętnościami,
• uczeń rozwiązuje zadania dodatkowe o wyższym stopniu trudności,
• uczeń uczestniczy w konkursach przedmiotowych i odnosi sukcesy