15 września 2023

Przedmiotowe Zasady Oceniania

Przedmiotowe zasady oceniania – język niemiecki

Rok szkolny 2023/2024

1. Na lekcji języka niemieckiego obowiązują:
  • podręcznik z ćwiczeniami
  • zeszyt przedmiotowy
2. Uczeń ma prawo zgłosić dwa razy w semestrze nieprzygotowanie do zajęć wynikające z choroby, sytuacji losowych itp. Wyjątek stanowi dłuższa choroba, pobyt w szpitalu (ponad miesiąc). Nie można zgłaszać nieprzygotowania na zapowiedzianych pracach klasowych.

3.     Uczeń otrzymuje oceny cząstkowe w semestrze za:

  • sprawdziany z ostatnich trzech lekcji (nie muszą być zapowiedziane)
  • prace klasowe z większej partii materiału (zapowiedziane z tygodniowym wyprzedzeniem)
  • odpowiedź ustna
  • aktywność na lekcjach
  • nieprzygotowanie do lekcji
  • brak zadania lub brak zeszytu, jeśli było zadanie domowe
  • brak ćwiczeń, jeśli było w nich zadanie domowe
  • za aktywność na lekcjach uczeń otrzymuje „+“, trzy „+“ dają ocenę bardzo dobrą
  • uczeń otrzymuje „-” za:
    • brak pracy na lekcji i niewykonywanie poleceń nauczyciela
    • nieprawidłowe odpowiedzi na lekcji z zakresu przerobionego materiału. Trzy „-” dają ocenę niedostateczną.
4. Na lekcjach języka niemieckiego obowiązuje system średniej oceny ważonej.

SYSTEM ŚREDNIEJ WAŻONEJ NA LEKCJACH JĘZYKA NIEMIECKIEGO

1. Tabela przyporządkowania wagi poszczególnym formom aktywności ucznia:

Forma aktywności

waga

Praca klasowa
Odpowiedź ustna/, referat
Sprawdzian z ostatnich 3 lekcji
Aktywność, praca na lekcji
Inne, zadania domowe

6
3
3
2
1

2. Podstawą wystawienia oceny końcowosemestralnej jest średnia ważona ocen otrzymanych w ciągu całego semestru.

3. Uwagi: 

  • W semestrze możesz poprawić dwie oceny w terminie ustalonym razem z nauczycielem. Do średniej ważonej liczą się wszystkie oceny.

4. Ocena na zakończenie roku jest średnią arytmetyczną ze średnich ważonych semestru I i II.

5. Progi wymagane na poszczególne oceny:

Ocena

Celujący
Bardzo dobry +
Bardzo dobry
Dobry +                    
Dobry                       
Dostateczny +                       Dostateczny             
Dopuszczający +        Dopuszczający         
Niedostateczny +     
Niedostateczny         

Średnia

5,51 – 6
5,2 – 5,50
4,6 – 5,19
4,2 – 4,59
3,7 – 4,19
3,2 – 3,69
2,7 – 3,19
2,2 – 2,69
1,8 – 2,19
1,4 – 1,79
1,0 – 1,39

 

Wymagania na poszczególne oceny

Ocena niedostateczna

Mówienie: • uczeń nie potrafi przeprowadzić rozmowy z pomocą nauczyciela.
Rozumienie ze słuchu: · uczeń nie rozumie tekstów w zakresie poniżej 40%.
Czytanie: • uczeń nie rozumie ogólnego sensu czytanego tekstu,  uczeń nie umie wyszukać w tekście żądanej informacji.
Pisanie: · uczeń nie potrafi sformułować komunikatywnej wypowiedzi pisemnej.
Gramatyka i leksyka: • uczeń popełnia bardzo liczne błędy gramatyczne, leksykalne i ortograficzne, uniemożliwiające komunikację językową, • uczeń ma braki w wiadomościach i umiejętnościach.

Ocena dopuszczająca

Mówienie: • uczeń potrafi nawiązać prosty dialog, uczeń potrafi zrekonstruować prosty tekst.
Rozumienie ze słuchu: · uczeń rozumie teksty w zakresie 40%. – 56%.
Czytanie: • uczeń rozumie ogólny sens czytanego tekstu,  zadania do tekstu potrafi wykonać w zakresie 40% -56%.
Pisanie: · uczeń potrafi skomponować prostą, w większości zrozumiałą wypowiedź pisemną.
Gramatyka i leksyka:• uczeń popełnia liczne błędy gramatyczne, leksykalne i ortograficzne, które utrudniają komunikację.

Ocena dostateczna

Mówienie: • uczeń potrafi nawiązać i podtrzymać prostą rozmowę,  uczeń potrafi sformułować prostą wypowiedź na określony temat.
Rozumienie ze słuchu: · uczeń rozumie teksty w zakresie 56%. – 74%.
Czytanie: · uczeń rozumie tekst w stopniu umożliwiającym rozwiązanie zadań w zakresie 56% – 74%.
Pisanie:· Uczeń potrafi sformułować zrozumiałą wypowiedź pisemną.
Gramatyka i leksyka: • uczeń popełnia liczne błędy gramatyczne, leksykalne i ortograficzne, które utrudniają komunikację.

Ocena dobra

Mówienie: · uczeń potrafi przeprowadzić dialog i sformułować bardziej złożoną i urozmaiconą leksykalnie wypowiedź.
Rozumienie ze słuchu:  uczeń rozumie teksty w zakresie 74% -89%.
Czytanie: · uczeń rozumie tekst w stopniu umożliwiającym rozwiązanie zadań w zakresie 74% -89%.
Pisanie: · Uczeń potrafi sformułować logiczną i spójną wypowiedź pisemną.
Gramatyka i leksyka: uczeń popełnia nieliczne błędy gramatyczne, leksykalne i ortograficzne, które nie utrudniają komunikacji.

Ocena bardzo dobra

Mówienie: • uczeń potrafi swobodnie podejmować różne role w procesie komunikacji, formułuje płynne i spójne wypowiedzi na określone tematy, · uczeń potrafi sformułować zróżnicowaną pod względem stylistycznym i leksykalnym wypowiedź.
Rozumienie ze słuchu: · uczeń rozumie teksty w zakresie 89% -99%.
Czytanie: · uczeń rozumie tekst w stopniu umożliwiającym rozwiązanie zadań w zakresie 89% -99%.
Pisanie: · uczeń potrafi sformułować tekst zawierający urozmaicone słownictwo, frazeologii i struktury składniowe.
Gramatyka i leksyka: • uczeń popełnia sporadyczne błędy gramatyczne, leksykalne i ortograficzne, nie zakłócające komunikacji.

Ocena celujący

• uczeń potrafi swobodnie podejmować różne role w procesie komunikacji, formułuje płynne i spójne wypowiedzi na różnorodne tematy,
• uczeń posiada umiejętności określone na ocenę bardzo dobrą (89% -99%), a ponadto wykazuje zainteresowanie przedmiotem, przejawiające się dodatkową wiedzą i umiejętnościami,
• uczeń rozwiązuje zadania dodatkowe o wyższym stopniu trudności,
• uczeń uczestniczy w konkursach przedmiotowych i odnosi sukcesy

logo
       
Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.