Wymagania obowiązujące na lekcji języka angielskiego
WYMAGANIA OBOWIĄZUJĄCE NA LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE 1
- Na lekcji języka angielskiego obowiązują:
- podręcznik
- ćwiczenia
- zeszyt przedmiotowy
- Uczeń ma prawo zgłosić dwa razy w semestrze nieprzygotowanie do zajęć wynikające z choroby, sytuacji losowych itp. Wyjątek stanowi dłuższa choroba, pobyt w szpitalu (ponad miesiąc). Nie można zgłaszać nieprzygotowania na zapowiedzianych pracach klasowych i kartkówkach. Nieprzygotowanie zgłaszamy przed rozpoczęciem lekcji.
3. Uczeń otrzymuje oceny cząstkowe w semestrze za:
- sprawdziany z ostatnich trzech lekcji- kartkówki (nie muszą być zapowiedziane)
- prace klasowe z większej partii materiału (zapowiedziane z tygodniowym wyprzedzeniem)
- odpowiedzi ustne
- pracę na lekcji
- nieprzygotowanie do lekcji / brak zadania domowego (za brak zadania domowego uznaje się również brak podręcznika, ćwiczeń lub zeszytu, jeśli zadanie domowe tam było zadane)
- za aktywność na lekcjach uczeń otrzymuje „+“, trzy „+“ dają ocenę bardzo dobrą
- uczeń otrzymuje „ – ” za:
- brak pracy na lekcji i niewykonywanie poleceń nauczyciela
- brak podręcznika lub ćwiczeń. Trzy „ – ” dają ocenę niedostateczną.
4.Na lekcjach języka angielskiego obowiązuje system średniej oceny ważonej.
SYSTEM ŚREDNIEJ WAŻONEJ NA LEKCJACH JĘZYKA ANGIELSKIEGO
1. Tabela przyporządkowania wagi poszczególnym formom aktywności ucznia:
Forma aktywności |
Waga |
Praca klasowa |
6 |
Odpowiedź ustna |
3 |
Sprawdzian z ostatnich 3 lekcji |
4 |
Aktywność, praca na lekcji |
2 |
Zadanie domowe, inne |
2 |
Pisanie |
3 |
2. Podstawą wystawienia oceny końcowosemestralnej jest średnia ważona ocen otrzymanych w ciągu całego semestru.
3. Uwagi:
- Ocena za odpowiedź ustną / kartkówkę może być poprawiona w ciągu 2 tygodni.
- Ocena z pracy klasowej może być poprawiona w ciągu 2 tygodni od oddania sprawdzianu.
4. Ocena na zakończenie roku jest średnią arytmetyczną ze średnich ważonych semestru I i II.
5. Progi wymagane na poszczególne oceny:
ocena |
S |
ocena |
S |
ocena |
S |
celujący |
5,51 - 6 |
dobry + |
4,2 – 4,59 |
dopuszczający + |
2,2 - 2,69 |
bardzo dobry + |
5,2 - 5,50 |
dobry |
3,7 – 4,19 |
dopuszczający |
1,8 – 2,19 |
bardzo dobry |
4,6 – 5,19 |
dostateczny + |
3,2 – 3,69 |
niedostateczny + |
1,4 – 1,79 |
____ |
----- |
dostateczny |
2,7 – 3,19 |
niedostateczny |
1 - 1,39 |
WYMAGANIA OBOWIĄZUJĄCE NA LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE II
- Na lekcji języka angielskiego obowiązują:
- podręcznik
- ćwiczenia
- zeszyt przedmiotowy
- Uczeń ma prawo zgłosić trzy razy w semestrze nieprzygotowanie do zajęć wynikające z choroby, sytuacji losowych itp. Wyjątek stanowi dłuższa choroba, pobyt w szpitalu (ponad miesiąc). Nie można zgłaszać nieprzygotowania na zapowiedzianych pracach klasowych. Uczeń zgłasza fakt nieprzygotowania przed rozpoczęciem lekcji .W przypadku spóźnienia uczeń nie ma możliwości zgłoszenia nieprzygotowania.
- W pierwszym lub drugim semestrze uczeń czyta lekturę w języku angielskim (min. 40 stron) i omawia/prezentuje ją w klasie. Termin prezentacji jest ustalany z nauczycielem na tydzień wcześniej. Datą końcową wykonania zadania jest dzień wystawiania propozycji ocen końcowych .
- Uczeń otrzymuje oceny cząstkowe w semestrze za:
- prace klasowe z większej partii materiału (zapowiedziane z tygodniowym wyprzedzeniem)
- sprawdziany z ostatnich trzech lekcji- kartkówki (zapowiedziane bądź niezapowiedziane)
- odpowiedzi ustne (także z gramatyki)
- prezentację
- zadanie domowe (za brak zadania domowego uznaje się również brak podręcznika, ćwiczeń lub zeszytu, jeśli zadanie domowe tam było zadane)
- pracę na lekcji
- za aktywność na lekcjach uczeń otrzymuje „+“, trzy „+“ dają ocenę bardzo dobrą
- uczeń otrzymuje „ – ” za:
- brak pracy na lekcji i niewykonywanie poleceń nauczyciela
- brak podręcznika lub ćwiczeń. Trzy „ – ” dają ocenę niedostateczną.
- Na lekcjach języka angielskiego obowiązuje system średniej oceny ważonej.
SYSTEM ŚREDNIEJ WAŻONEJ NA LEKCJACH JĘZYKA ANGIELSKIEGO
1. Tabela przyporządkowania wagi poszczególnym formom aktywności ucznia:
Forma aktywności |
Waga |
Praca klasowa |
6 |
Prezentacja |
5 |
Odpowiedź ustna |
3 |
Sprawdzian z ostatnich 3 lekcji |
4 |
Aktywność, praca na lekcji |
2 |
Zadanie domowe, inne |
2 |
2. Podstawą wystawienia oceny końcowosemestralnej jest średnia ważona ocen otrzymanych w ciągu całego semestru.
3. Uwagi: * Ocena za sprawdzian może być poprawiona w ciągu 2 tygodni.
* Ocena za odpowiedź ustną może być poprawiona w ciągu 2 tygodni.
4. Ocena na zakończenie roku jest średnią arytmetyczną ze średnich ważonych semestru I i II.
5. Progi wymagane na poszczególne oceny:
ocena |
S |
ocena |
S |
ocena |
S |
celujący |
5,51 - 6 |
dobry + |
4,2 – 4,59 |
dopuszczający + |
2,2 - 2,69 |
bardzo dobry + |
5,2 - 5,50 |
dobry |
3,7 – 4,19 |
dopuszczający |
1,8 – 2,19 |
bardzo dobry |
4,6 – 5,19 |
dostateczny + |
3,2 – 3,69 |
niedostateczny + |
1,4 – 1,79 |
____ |
----- |
dostateczny |
2,7 – 3,19 |
niedostateczny |
1 - 1,39 |
Zmiany w Szkolnym Systemie Oceniania:
- „Prace klasowe lub sprawdziany, pisane przez uczniów w drugim terminie, powinny mieć wyższy stopień trudności w odniesieniu do prac klasowych lub sprawdzianów pisanych przez ogół uczniów klasy w pierwszym terminie.”
- „Nauczyciel ma prawo zażądać od uczniów złożenia w wyznaczonym miejscu, na czas trwania pracy pisemnej, wszelkich urządzeń telekomunikacyjnych, w szczególności telefonów komórkowych.”
WYMAGANIA
OBOWIĄZUJĄCE NA LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE III
- Na lekcji języka angielskiego obowiązują Cię:
- repetytorium maturalne,
- zeszyt przedmiotowy.
- Trzy razy w 1 semestrze i dwa razy w 2 semestrze masz prawo zgłosić nieprzygotowanie do zajęć (brak zadania domowego / brak repetytorium lub zeszytu, jeśli zadanie tam było zadane = nieprzygotowanie do lekcji). Wyjątek stanowi dłuższa choroba, pobyt w szpitalu (ponad miesiąc). Nie można zgłaszać nieprzygotowania na zapowiedzianych pracach klasowych i kartkówkach. Nieprzygotowanie możesz zgłosić tylko przed rozpoczęciem lekcji .
- Jako pracę dodatkową możesz przeczytać książkę w języku angielskim (poziom intermediate lub wyżej) i zaprezentować ją w klasie. Pamiętaj, by wcześniej skonsultować z nauczycielem termin wystąpienia.
- Oceny cząstkowe w semestrze otrzymujesz za (patrz tabela punkt 1.):
- próbne matury, prace semestralne,
- prace klasowe z większej partii materiału (zapowiedziane z tygodniowym wyprzedzeniem),
- sprawdziany z ostatnich trzech lekcji- kartkówki (zapowiedziane bądź niezapowiedziane),
- odpowiedzi ustne: zestawy maturalne oraz odpowiedzi z gramatyki,
- wypowiedzi pisemne,
- za aktywność na lekcjach możesz otrzymać „+“. Trzy „+“ dają ocenę bardzo dobrą,
- możesz otrzymać „–” zabrak pracy na lekcji i niewykonywanie poleceń nauczyciela oraz brak repetytorium. Trzy „ – ” dają ocenę niedostateczną.
- Na lekcjach języka angielskiego obowiązuje system średniej oceny ważonej.
SYSTEM ŚREDNIEJ WAŻONEJ NA LEKCJACH JĘZYKA ANGIELSKIEGO
- Tabela przyporządkowania wagi poszczególnym formom aktywności:
Forma aktywności |
Waga |
Praca semestralna / próbna matura |
8 |
Praca klasowa |
6 |
Wypowiedź pisemna |
4 |
Odpowiedź ustna |
4 |
Sprawdzian z ostatnich trzech lekcji |
3 |
Aktywność, praca na lekcji |
2 |
Zadanie domowe, inne |
2 |
2. Podstawą wystawienia oceny końcowosemestralnej jest średnia ważona ocen otrzymanych w ciągu całego semestru.
- Ocenę za odpowiedź ustną / kartkówkę możesz poprawić w ciągu 2 tygodni.
- Ocenę z pracy klasowej możesz poprawić w ciągu 2 tygodni od oddania sprawdzianu.
3. Ocena na zakończenie roku jest średnią arytmetyczną ze średnich ważonych semestru I i II. Aby uzyskać pozytywną ocenę na zakończenie roku, musisz mieć zaliczone oba semestry (średnie ważone przynajmniej 1,8).
4. Progi wymagane na poszczególne oceny:
ocena |
S |
ocena |
S |
ocena |
S |
celujący |
5,51 - 6 |
dobry + |
4,2 – 4,59 |
dopuszczający + |
2,2 - 2,69 |
Bardzo dobry + |
5,2 - 5,50 |
dobry |
3,7 – 4,19 |
dopuszczający |
1,8 – 2,19 |
Bardzo dobry |
4,6 – 5,19 |
dostateczny + |
3,2 – 3,69 |
niedostateczny + |
1,4 – 1,79 |
____ |
----- |
dostateczny |
2,7 – 3,19 |
niedostateczny |
1 - 1,39 |
Kompetencje kluczowe rozwijane na lekcjach języka angielskiego
Porozumiewanie się w językach obcych
Porozumiewanie się w językach obcych opiera się na zdolności do rozumienia, wyrażania i interpretowania pojęć, myśli, uczuć, faktów i opinii w mowie i piśmie (rozumienie ze słuchu, mówienie, czytanie i pisanie) w odpowiednim zakresie kontekstów społecznych i kulturalnych. Kompetencja porozumiewania się w obcych językach wymaga znajomości słownictwa i gramatyki funkcjonalnej oraz świadomości głównych typów interakcji słownej i rejestrów języka. Kompetencja ta jest realizowana poprzez zróżnicowane zadania rozwijające wyżej wymienione kompetencje. Każdy uczeń nabywa umiejętność porozumiewania się w mowie i piśmie w różnych sytuacjach.
Porozumiewanie się w języku ojczystym
Uczeń nabywa umiejętność porozumiewania się w języku ojczystym w różnych sytuacjach życiowych a także dostosowuje swoją wypowiedź do sytuacji oraz osoby z którą się komunikuje.
Kompetencje informatyczne
Uczniowie uczą się korzystania z translatorów oraz słowników multimedialnych. Na wybrane tematy uczniowie przygotowują prezentacje multimedialne, które przedstawiane są podczas zajęć.
Umiejętność uczenia się
Nauczyciel zapoznaje uczniów z celami i kryteriami sukcesu, lub wspólnie tworzą je na lekcji. Daje to uczniowi poczucie kontroli tego co będzie działo się na zajęciach a także jakie elementy zostaną wprowadzone. Uczniowie są ukierunkowani i nastawieni na realizację ustalonych celów dzięki czemu ich nauka jest bardziej efektywna. Podczas zajęć stosowane są zadania o zróżnicowanym poziomie trudności. Nauczyciel stosuje różne formy i metody pracy, które dostosowane są do grupy. W celu badania postępów uczniów przeprowadzane są diagnozy.
Kompetencje społeczne i obywatelskie
Na podstawie lekcji związanych z poznawaniem kultury krajów anglojęzycznych uczeń zna różnice i podobieństwa kulturowe oraz wykazuje się otwartością i tolerancją wobec innych kultur. W trakcie klasowych debat uczniowie nabywają umiejętność wyrażania własnej opinii oraz konfrontowania jej z opinią rówieśników. Podczas zajęć w grupach uczniowie ćwiczą umiejętność współpracy.
Inicjatywność i przedsiębiorczość
Uczniowie w sposób kreatywny tworzą ustne oraz pisemne formy wypowiedzi. Poprzez modyfikowanie zadań omawianych na zajęciach przygotowują scenki oraz krótkie przedstawienia w języku obcym. W trakcie wygłaszanie prezentacji na dowolny temat uczniowie ćwiczą umiejętność autoprezentacji, która może być przydatna w kontakcie z różnymi instytucjami a także z przyszłymi pracodawcami. Uczniowie są uświadamiani jak istotna jest znajomość języka obcego na rynku pracy. Praca metodą projektową realizowana w postaci wyjazdów międzynarodowych rozwija nie tylko szereg umiejętności związanych z porozumiewaniem się w języku obcym, organizacją warsztatu pracy oraz czasu wolnego, ale także umiejętność przedsiębiorczości wśród uczniów
Świadomość i ekspresja kulturalna.
Uczeń ma świadomość istnienia dziedzictwa kulturowego w krajach anglojęzycznych. Zna najważniejsze dzieła kultury. Za pomocą warsztatów i wyjazdów uczeń ma możliwość poznać kulturę innych krajów, święta i tradycje z nimi związane. Uczeń ma stworzone możliwości do udziału w zróżnicowanych konkursach językowych.