5 września 2022
Karty PEKA 2022/2023
Informujemy, że również w roku szkolnym 2022/2023 obowiązuje uchwała Rady Gminy z dnia 28.07.2020 r w sprawie określenia uprawnień do korzystania z bezpłatnych przejazdów środkami transportu zbiorowego dla uczniów szkół ponadpodstawowych, których organem prowadzącym jest Gmina Tarnowo Podgórne.
Przypominamy, że warunkiem korzystania przez uczniów z biletu jest posiadanie imiennej karty PEKA i ważnej legitymacji szkolnej na rok 2022/2023.
Jeżeli jesteś mieszkańcem gminy Tarnowo Podgórne - nie czekaj!
Wyrób kartę PEKA rejestrując się i składając wniosek poprzez stronę:
UWAGA! Wniosku o indywidualną kartę PEKA nie składa szkoła!
Jednocześnie informujemy, że:
1. Uprawnionymi do bezpłatnych biletów (doładowania) są wyłącznie
uczniowie naszego liceum zamieszkali na terenie Gminy Tarnowo Podgórne.
uczniowie naszego liceum zamieszkali na terenie Gminy Tarnowo Podgórne.
- Uprawnionymi do bezpłatnych biletów są wyłącznie uczniowie szkoły zamieszkali na terenie Gminy Tarnowo Podgórne. O fakcie zamieszkania decyduje z reguły posiadanie meldunku na terenie Gminy Tarnowo Podgórne. Jeśli uczeń nie jest zameldowany - jego rodzic lub opiekun prawny mogą zostać wezwani do przedstawienia dowodów potwierdzających zamieszkanie ucznia na terenie Gminy. Takim dowodem może być np. formularz PIT składany przez rodziców/opiekunów z prezentatą lub UPO Urzędu Skarbowego właściwego dla Gminy Tarnowo Podgórne;
- Bezpłatne bilety dotyczą wyłącznie przejazdów na obszarze Gminy Tarnowo Podgórne (strefy B+C) w publicznym transporcie zbiorowym zarządzanym przez ZTM Poznań. Ważność biletu dotyczy wszystkich przejazdów w w/wym. strefach (a nie tylko w relacji szkoła-dom), i nie wymaga żadnych działań pasażera/ucznia przy elektronicznym kasowniku;
- Doładowanie będzie się odbywać w formie biletu zapisywanego na imiennej karcie PEKA (konieczne jest jej wyrobienie w przypadku jeśli jej nie posiadasz!
Wyrobienie karty PEKA trwa około 2 tygodnie. Taki sam termin obowiązuje w przypadku wymiany zniszczonej karty. Wymiana wiąże się z kosztem 21 zł ponoszonym przez wnioskodawcę;
- Ważność biletu dotyczy wyłącznie okresu uczęszczania do szkoły i biegnie od momentu doładowania do 23 czerwca 2023 r, przy czym ważność biletu dla uczniów klas pierwszych rozpoczyna się od 1 października 2022 r.
Uwaga: uczniowie klas pierwszych, zgodnie z wytycznymi organizatora publicznego transportu zbiorowego ZTM Poznań, mają bilet wolnej jazdy ważny
do dnia 30 wrześniu 2022 r.
Informujemy, że karty PEKA, w celu doładowania, zbierane będą w klasach
od uczniów uprawnionych do doładowania kart
w dniu 6 i 7 września br.
od uczniów uprawnionych do doładowania kart
w dniu 6 i 7 września br.
Prosimy o dostarczanie kart PEKA do sekretariatu szkoły wyłącznie zbiorowo - klasami, nie przez pojedynczych uczniów.
Karty zostaną przekazane do doładowania w dniu 8.09.2022 r.
WAŻNE! W czasie, gdy karty PEKA zostaną przekazane do doładowania - uczniowie zobowiązani są posiadać ważny bilet na przejazd.
Za pośrednictwem dziennika Librus uczniowie zostaną powiadomieni o możliwości odbioru kart po doładowaniu.
UWAGA ! Wszystkie czynności pomiędzy ZTM, a także w Punkcie Obsługi Klienta w Tarnowie Podgórnym zlokalizowanym przy ulicy Rokietnickiej 23 - w siedzibie przewoźnika TPBUS. (np. przedstawienie dowodów potwierdzających zamieszkanie ucznia na terenie Gminy lub uzyskanie ulgi metropolitalnej) dokonywane są bez pośrednictwa szkoły.