Karty PEKA 2023/2024
Informujemy, że również w roku szkolnym 2023/2024 obowiązuje uchwała Rady Gminy Nr XXVII/437 z dnia 28.07.2020 r. w sprawie określenia uprawnień do korzystania z bezpłatnych przejazdów środkami transportu zbiorowego dla uczniów szkół ponadpodstawowych, których organem prowadzącym jest Gmina Tarnowo Podgórne.
Przypominamy, że warunkiem korzystania przez uczniów z biletu jest posiadanie imiennej karty PEKA i ważnej legitymacji szkolnej.
Jeżeli jesteś mieszkańcem gminy Tarnowo Podgórne - nie czekaj!
Wyrób kartę PEKA rejestrując się i składając wniosek poprzez stronę:
https://www.ztm.poznan.pl/pl/peka-info/
UWAGA! Wniosku o indywidualną kartę PEKA nie składa szkoła!
Uprawnionymi do bezpłatnych biletów (doładowania) są wyłącznie uczniowie naszego liceum zamieszkali na terenie Gminy Tarnowo Podgórne.
Zgodnie z art. 25 kodeksu cywilnego, „miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowość, w której osoba ta przebywa z zamiarem stałego pobytu”.- O fakcie zamieszkania decyduje z reguły posiadanie meldunku na terenie Gminy Tarnowo Podgórne. Jeżeli uczeń zamieszkuje na terenie Gminy bez meldunku rodzic lub opiekun prawny może zostać wezwany do przedstawienia dowodów potwierdzających zamieszkanie na terenie Gminy. Takim dowodem może być np. formularz PIT składany przez rodziców/opiekunów z prezentatą lub UPO Urzędu Skarbowego właściwego dla Gminy Tarnowo Podgórne;
- (szkoła nie pośredniczy w przedstawianiu powyższych dokumentów).
Uwaga: bilet nie obejmuje przejazdów w strefie A czyli z i do miasta Poznania.
- Ważność biletu dotyczy wszystkich przejazdów bez względu na cel podróży i nie wymaga żadnych działań ucznia przy elektronicznym czytniku kart PEKA w autobusie. Uczeń musi posiadać doładowaną bezpłatnym biletem Kartę PEKA przy sobie i okazywać ją podczas kontroli wraz z legitymacją szkolną;
- Wyrobienie karty PEKA trwa około 2 tygodnie. Taki sam termin obowiązuje w przypadku wymiany zniszczonej karty. Wymiana wiąże się z kosztem 21 zł ponoszonym przez właściciela karty);
- Ważność biletu biegnie od momentu doładowania do 22 czerwca 2024 r.,
Uwaga:
uczniowie klas pierwszych, zgodnie z ustaleniami poczynionymi z organizatorem publicznego transportu zbiorowego ZTM Poznań, mogą podróżować bez ważnego biletu w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30 wrześniu 2023 r.
- Załączona uchwała nie przewiduje doładowań poza okresem określonym w treści § 2 ust. 4. załączonej uchwały.
Informujemy, że karty PEKA, w celu doładowania, zbierane będą
od uczniów uprawnionych
w dniu 7.09.2023 (czwartek) oraz 11.09.2023 (poniedziałek)
Prosimy o dostarczanie kart PEKA do sekretariatu szkoły, przez przedstawiciela klasy - zbiorowo, nie przez pojedynczych uczniów.
Przewidywany czas doładowania to ok. 7 dni.
WAŻNE!
W czasie, od momentu gdy karty PEKA zostaną przekazane do doładowania, aż do ich odbioru, uczniowie zobowiązani są posiadać ważny bilet na przejazd.
Za pośrednictwem dziennika Librus uczniowie zostaną powiadomieni o możliwości odbioru kart po doładowaniu.
UWAGA ! Wszystkie czynności pomiędzy ZTM, a także w Punkcie Obsługi Klienta w Tarnowie Podgórnym zlokalizowanym przy ulicy Rokietnickiej 23 - w siedzibie przewoźnika TPBUS. (np. przedstawienie dowodów potwierdzających zamieszkanie ucznia na terenie Gminy lub uzyskanie ulgi metropolitalnej) dokonywane są bez pośrednictwa szkoły.
Pliki do pobrania: