Kim jestem?

Pytanie to często stawiają sobie gimnazjaliści. Wynika ono z potrzeby szukania własnej własnej tożsamość. Kim jestem? to potrzeba refleksji nad własnym rodowodem, nad pełną sprzeczności naturą człowieka, nad relacjami jednostki ze światem i innymi ludźmi, nad stereotypami i uprzedzeniami kulturowymi. Kim jestem ? to ważne pytanie. Wydaje się, że już jego postawienie jest wartością, gdyż dowodzi autorefleksji, ciekawości siebie, drugiego człowieka i świata oraz poszukiwania prawdy; i tej budującej, i przynoszącej cierpienie. Tegoroczne działania zostaną skoncentrować wobec następujących zagadnień:

  1. Ja wobec wartości (jakim człowiekiem chcę być?).
  2. Ja wobec przeszłości ( świadomość własnych korzeni).
  3. Ja wobec teraźniejszości (problemy świata współczesnego).
  4. Ja wobec przyszłości (w jakim świecie chciałbym żyć?).

Celem projektu jest zapoznanie uczniów z tekstami kultury, w których występuje powyższy motyw, uświadomienie młodzieży wartości płynących ze świadomego dążenia do poznawania siebie, innych, świata,kształtowania swojego charakteru. To również okazja do doskonalenia umiejętności analizy i interpretacji tekstów kultury, wyrażania własnych sądów i rozwijania zainteresowań artystycznych.

„Nie wiem, jaki jestem, ale cierpię, gdy mnie deformują…
Wbrew wszystkiemu chcę być sobą”
Witold Gombrowicz

Koordynator projektu: Grażyna Smolibocka

       
Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.