18 października 2020
Komunikat nr 2
Komunikat dyrektora
W związku z ograniczeniem funkcjonowania szkoły związanej z zagrożeniem epidemiologicznym
nauka od 19.10.2020 do odwołania realizowana będzie zdalnie, na odległość.
W okresie tym obowiązywać będą następujące zasady:
nauka od 19.10.2020 do odwołania realizowana będzie zdalnie, na odległość.
W okresie tym obowiązywać będą następujące zasady:
1. Kanałem komunikacji pomiędzy nauczycielami, rodzicami/opiekunami prawnymi
i uczniami jest dziennik elektroniczny Librus. Służy do przekazywania komunikatów
dyrekcji, korespondencji nauczycieli z uczniami i rodzicami/prawnymi opiekunami.
i uczniami jest dziennik elektroniczny Librus. Służy do przekazywania komunikatów
dyrekcji, korespondencji nauczycieli z uczniami i rodzicami/prawnymi opiekunami.
2. Uczeń zobowiązany jest do codziennego logowania się i odczytywania wiadomości,
zadań w dzienniku elektronicznym Librus do godziny 11.00 oraz odpowiadania na
zapytania w ciągu 48 h (wyłączając weekendy oraz dni wolne). Niewywiązywanie się
przez ucznia z powyższego obowiązku skutkuje otrzymaniem punktów ujemnych
z zachowania. Uczeń, który nie może zalogować się danego dnia w Librusie ze względów
technicznych, zobowiązany jest poinformować o tym fakcie wychowawcę.
3. Nauczyciel zobowiązany jest do codziennego logowania się i odczytywania wiadomości,
w dzienniku elektronicznym Librus do godziny 11.00, za wyjątkiem nauczycieli
pracujących w niepełnym wymiarze godzin, którzy mają obowiązek logować się w dniu
w którym mają zajęcia lub co najmniej dwa razy w tygodniu.
4. Główną platformą do prezentowania tematów, przesyłania materiałów oraz prowadzenia
lekcji online jest Office 365.
Nauczyciele przez Office 365:
a) wysyłają uczniom (rodzicom/prawnym opiekunom informacje o zakresie materiału
do samodzielnego zapoznania się, powtórzenia ze strony internetowej, z
podręcznika, ćwiczeń, zbioru zadań, atlasu itp., zadania do samodzielnej realizacji,
z podaniem informacji o terminie wykonania zadania,
b) mogą wysyłać linki do filmów, gier dydaktycznych, wirtualnych tablic, materiałów
interaktywnych itp. oraz inne ważne wskazówki do samodzielnej pracy,
c) prowadzą lekcje online z wykorzystaniem programu Teams (w szczególnych
przypadkach Zoom). Wyjątek stanowią lekcje wychowania fizycznego.
5. Nauka prowadzona zdalnie może być realizowana z wykorzystaniem dodatkowych
materiałów udostępnionych przez nauczyciela np. epodreczniki.pl/ i inne
rekomendowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, Centralną i Okręgowe Komisje
Egzaminacyjne.
6. W każdej klasie lekcje odbywają się zgodnie z planem pracy stacjonarnej. Lekcja przy
komputerze lub smartfonie (połączenie online, praca ucznia) trwa 30 minut, ze względu
na ograniczony czas ucznia, który może on spędzić przy sprzęcie IT. Pozostałe 15 minut
to samodzielna praca ucznia.
7. Uczeń zobowiązany jest do uczestnictwa w lekcji online z włączoną kamerą
i mikrofonem. W szczególnych sytuacjach uzgodnionych z nauczycielem dopuszcza się
możliwość wyłączenia kamery, nie ma możliwości uczestnictwa bez włączonego
mikrofonu.
8. Obecność na lekcjach online sprawdzana jest w taki sam sposób, jak w przypadku lekcji
stacjonarnych w szkole (za wyjątkiem lekcji wychowania fizycznego). Uczeń nieobecny
zobowiązany jest dostarczyć usprawiedliwienie od rodzica w terminie jednego tygodnia
od daty nieobecności.
9. Obecność na lekcji wychowania fizycznego odnotowana jest po otrzymaniu
tygodniowego raportu dowolnej aktywności ruchowej.
10. Uczniowie starają się pracować samodzielnie według podanych wskazówek, w razie
trudności piszą do nauczyciela przedmiotu. Odrabianie lekcji i zapoznanie się przez
ucznia z zadanym materiałem jest obowiązkowe. Jeśli uczeń ma problem z dostępem
do komputera czy Internetu, to fakt ten należy zgłosić nauczycielowi oraz wychowawcy
klasy, celem ustalenia innej formy dostarczenia niezbędnych materiałów.
11. Jeśli wykonane zadania mają być sprawdzone - uczniowie przesyłają je w sposób, który
został wskazany przez nauczyciela (głównie Office 365). Uczeń, który nie zgłosił
problemów technicznych i nie wykonał żądanych prac może otrzymać ocenę
niedostateczną.
12. Nauczyciel może sprawdzać wiadomości poprzez zadania domowe (pisemne i ustne,
np. pliki dźwiękowe), odpytywanie w trakcie spotkania online, testy, kartkówki
przygotowane przy użyciu różnych technologii. Na testach, kartkówkach, przy
odpowiedziach uczeń musi mieć włączoną kamerę i mikrofon; jeśli nie jest to możliwe
ze względów technicznych, sprawdzian lub kartkówka przeprowadzone są w formie
odpowiedzi ustnej lub (za zgodą nauczyciela) online w innym terminie.
13. Nauczyciel ma prawo przedstawić własne zasady oceniania obowiązujące w trakcie
nauczania zdalnego. Wówczas wymagana jest akceptacja ze strony dyrektora szkoły
i zapoznanie z zasadami rodziców i uczniów klasy, której ta zmiana dotyczy.
14. W czasie pracy zdalnej mogą być przeprowadzone konsultacje online lub w szkole. Jeśli
prowadzone są one w szkole to zgodnie z obowiązującym reżimem sanitarnym włącznie
z liczebnością grupy. Termin konsultacji ustala nauczyciel w porozumieniu
z uczniem/grupą uczniów.
15. Pomocą informatyczną służy pan Paweł Perekietka – nauczyciel informatyki. We wtorki
o godz. 16:00 będzie miał godzinne dyżury online, na czacie z wirtualną tablicą.
16. Wsparciem i pomocą psychologiczną służy szkolny psycholog i doradca zawodowy pan
Bartosz Kaniewski w poniedziałki, środy i piątki od 11.00 do 13.00. na skypie lub pod
numerem telefonu 570 246 401.
zadań w dzienniku elektronicznym Librus do godziny 11.00 oraz odpowiadania na
zapytania w ciągu 48 h (wyłączając weekendy oraz dni wolne). Niewywiązywanie się
przez ucznia z powyższego obowiązku skutkuje otrzymaniem punktów ujemnych
z zachowania. Uczeń, który nie może zalogować się danego dnia w Librusie ze względów
technicznych, zobowiązany jest poinformować o tym fakcie wychowawcę.
3. Nauczyciel zobowiązany jest do codziennego logowania się i odczytywania wiadomości,
w dzienniku elektronicznym Librus do godziny 11.00, za wyjątkiem nauczycieli
pracujących w niepełnym wymiarze godzin, którzy mają obowiązek logować się w dniu
w którym mają zajęcia lub co najmniej dwa razy w tygodniu.
4. Główną platformą do prezentowania tematów, przesyłania materiałów oraz prowadzenia
lekcji online jest Office 365.
Nauczyciele przez Office 365:
a) wysyłają uczniom (rodzicom/prawnym opiekunom informacje o zakresie materiału
do samodzielnego zapoznania się, powtórzenia ze strony internetowej, z
podręcznika, ćwiczeń, zbioru zadań, atlasu itp., zadania do samodzielnej realizacji,
z podaniem informacji o terminie wykonania zadania,
b) mogą wysyłać linki do filmów, gier dydaktycznych, wirtualnych tablic, materiałów
interaktywnych itp. oraz inne ważne wskazówki do samodzielnej pracy,
c) prowadzą lekcje online z wykorzystaniem programu Teams (w szczególnych
przypadkach Zoom). Wyjątek stanowią lekcje wychowania fizycznego.
5. Nauka prowadzona zdalnie może być realizowana z wykorzystaniem dodatkowych
materiałów udostępnionych przez nauczyciela np. epodreczniki.pl/ i inne
rekomendowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, Centralną i Okręgowe Komisje
Egzaminacyjne.
6. W każdej klasie lekcje odbywają się zgodnie z planem pracy stacjonarnej. Lekcja przy
komputerze lub smartfonie (połączenie online, praca ucznia) trwa 30 minut, ze względu
na ograniczony czas ucznia, który może on spędzić przy sprzęcie IT. Pozostałe 15 minut
to samodzielna praca ucznia.
7. Uczeń zobowiązany jest do uczestnictwa w lekcji online z włączoną kamerą
i mikrofonem. W szczególnych sytuacjach uzgodnionych z nauczycielem dopuszcza się
możliwość wyłączenia kamery, nie ma możliwości uczestnictwa bez włączonego
mikrofonu.
8. Obecność na lekcjach online sprawdzana jest w taki sam sposób, jak w przypadku lekcji
stacjonarnych w szkole (za wyjątkiem lekcji wychowania fizycznego). Uczeń nieobecny
zobowiązany jest dostarczyć usprawiedliwienie od rodzica w terminie jednego tygodnia
od daty nieobecności.
9. Obecność na lekcji wychowania fizycznego odnotowana jest po otrzymaniu
tygodniowego raportu dowolnej aktywności ruchowej.
10. Uczniowie starają się pracować samodzielnie według podanych wskazówek, w razie
trudności piszą do nauczyciela przedmiotu. Odrabianie lekcji i zapoznanie się przez
ucznia z zadanym materiałem jest obowiązkowe. Jeśli uczeń ma problem z dostępem
do komputera czy Internetu, to fakt ten należy zgłosić nauczycielowi oraz wychowawcy
klasy, celem ustalenia innej formy dostarczenia niezbędnych materiałów.
11. Jeśli wykonane zadania mają być sprawdzone - uczniowie przesyłają je w sposób, który
został wskazany przez nauczyciela (głównie Office 365). Uczeń, który nie zgłosił
problemów technicznych i nie wykonał żądanych prac może otrzymać ocenę
niedostateczną.
12. Nauczyciel może sprawdzać wiadomości poprzez zadania domowe (pisemne i ustne,
np. pliki dźwiękowe), odpytywanie w trakcie spotkania online, testy, kartkówki
przygotowane przy użyciu różnych technologii. Na testach, kartkówkach, przy
odpowiedziach uczeń musi mieć włączoną kamerę i mikrofon; jeśli nie jest to możliwe
ze względów technicznych, sprawdzian lub kartkówka przeprowadzone są w formie
odpowiedzi ustnej lub (za zgodą nauczyciela) online w innym terminie.
13. Nauczyciel ma prawo przedstawić własne zasady oceniania obowiązujące w trakcie
nauczania zdalnego. Wówczas wymagana jest akceptacja ze strony dyrektora szkoły
i zapoznanie z zasadami rodziców i uczniów klasy, której ta zmiana dotyczy.
14. W czasie pracy zdalnej mogą być przeprowadzone konsultacje online lub w szkole. Jeśli
prowadzone są one w szkole to zgodnie z obowiązującym reżimem sanitarnym włącznie
z liczebnością grupy. Termin konsultacji ustala nauczyciel w porozumieniu
z uczniem/grupą uczniów.
15. Pomocą informatyczną służy pan Paweł Perekietka – nauczyciel informatyki. We wtorki
o godz. 16:00 będzie miał godzinne dyżury online, na czacie z wirtualną tablicą.
16. Wsparciem i pomocą psychologiczną służy szkolny psycholog i doradca zawodowy pan
Bartosz Kaniewski w poniedziałki, środy i piątki od 11.00 do 13.00. na skypie lub pod
numerem telefonu 570 246 401.
Pliki do pobrania: