Language learning made fun
Jak wieść gminna niesie, język angielski jest traktowany niezwykle poważnie w naszym Liceum – wielu uczniów może pochwalić się naprawdę świetną znajomością tego języka, co potwierdzają przede wszystkim wyniki matur, a także osiągnięcia zdobyte w różnych konkursach językowych. Zbliżający się ku końcowi rok szkolny oferował naszym uczniom ciekawe wyzwania związane z językiem angielskim. Mogli sprawdzić się w kilku konkursach, które były zarówno rywalizacją, jak i dobrą zabawą.
Na początku października dziesięcioro uczniów zmierzyło się z testem leksykalno-gramatycznym w pierwszym etapie Olimpiady Języka Angielskiego organizowanej przez Wyższą Szkołę Języków Obcych w Poznaniu. Test, jak zwykle, obfitował w bardzo zaawansowane struktury i słówka, a najwyższy wynik w naszej szkole uzyskał Krzysztof z klasy 4c.
Następnie w połowie listopada ruszyła Szkolna Liga Angielska, czyli konkurs polegający na cyklicznym rozwiązywaniu zadań z różnych obszarów języka angielskiego (np. gramatyka, słownictwo czy kultura). W pierwszym etapie na początku każdego miesiąca pojawiał się nowy test, który uczniowie musieli samodzielnie rozwiązać on-line. W drugim etapie, który odbył się w kwietniu, dziesięcioro uczniów z najlepszymi wynikami z rundy pierwszej podeszło do testu finałowego w szkole. Mistrzyniami Szkolnej Ligii Angielskiej zostały ex aequo Eliza i Joanna z klasy 3a.
W marcu odbył się w szkole Ogólnopolski Konkurs Języka Angielskiego „Fox”, w którym 14 uczniów i uczennic wystartowało w dwóch kategoriach: Lions, gdzie wymagana była znajomość lektury „The Turn of the Screw”, oraz Eagles, gdzie należało przeczytać „The Man in the Iron Mask”. Konkurs polegał na wypełnieniu testu wielokrotnego wyboru, który sprawdza wiedzę językową oraz znajomość kultury krajów angielskiego obszaru językowego. W tym roku wyróżnienie i nagrody od organizatorów otrzymały: Natalia z klasy 4a oraz Nina z klasy 3b.
W połowie kwietnia odbył się finał konkursu literowania w języku angielskim Spelling Beast poprzedzony eliminacjami wewnątrzklasowymi. Atrakcyjne nagrody dla zwycięzców ufundowało wydawnictwo Pearson. Uczestnicy mieli okazję przećwiczyć pisownię słówek, co jest niezwykle ważne ze względu na rygorystyczne wymagania dotyczące poprawnego zapisu na maturze. Do finału zakwalifikowało się 10 osób, wśród których najlepsza okazała się Nina z 3b, Igor z 1b oraz Hania z 2c.
Wszystkim uczestnikom gratulujemy i liczymy na porównywalne zainteresowanie konkursami w przyszłym roku.